יבוא מארה"ב: נשיא אוניברסיטת תל אביב הבא צפוי להיות פרופסור צבי גליל

גליל משמש פרופסור במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קולומביה מזה 24 שנה; יחליף ביוני 2007 את פרופסור איתמר רבינוביץ'

הוועדה לחיפוש מועמד לתפקיד הנשיא הבא של אוניברסיטת תל אביב, בראשות התעשיין דב לאוטמן, הודיעה כי בכוונתה להביא לסנאט האוניברסיטה והוועד המנהל את המלצתה למינוי פרסופסור צבי גליל לנשיא הבא של האוניברסיטה.

בוועדה חברים דב לאוטמן, רוברט גולדברג, אלי הורוביץ, מנחם מאוטנר, ישראל פינקלשטיין, יוסף קלפטר ואברהם (בייגה) שוחט. הוועדה החליטה פה אחד על מועמדותו של גליל.

גליל צפוי להחליף ביוני 2007 את פרסופסור איתמר רבינוביץ' שיסיים את תפקידו.

בעיתון "תל אביב", מבית "ידיעות אחרונות" שהתפרסם בסוף השבוע נכתב על התבטאות חריפה של אנשי הסגל הבכיר באוניברסיטת תל אביב כלפי הוועדה: "התחושה כי יש סיכוי סביר שפרופ' צבי גליל ייבחר מהווה הבעת אי אמון בנו, משום שהוא אינו אחד מאנשי הסגל ולא היה בארץ ב-24 השנים האחרונות. ראוי שבימים בהם נערכת תוכנית הבראה לאוניברסיטה יתמנה לתפקיד אדם המעורה בהתנהלות שלנו".

מהוועדה נמסר כי "הוועדה מצאה את כל המועמדים שפנו אליה כמועמדים ראויים, בעלי כישורים אקדמיים, כישורים אישיים וכישורים ניהוליים גבוהים, בסיכומו של התהליך, החליטה הוועדה, פה אחד, להמליץ בפני סנאט האוניברסיטה ובפני הוועד המנהל של האוניברסיטה, כי פרופסור צבי גליל יהיה הנשיא הבא של אוניברסיטת תל אביב". "לפרופסור גליל ניסיון מוכח רב שנים של מנהיגות אקדמית ויכולות ניהול".

פרופסור גליל סיים את לימודי התואר הראשון באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות יתרה כמו גם את לימודי התואר השני. את לימודי הדוקטורט עשה באוניברסיטת קורנל.

בשנים 1976-1995 היה חבר בסגל המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. ב-1981, בגיל 34, התמנה לפרופסור מן המניין.

בין השנים 1982-1995 שימש במקביל פרופסור במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קולומביה. בין השנים 1989-1994 שימש ראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קולומביה. החל משנת 1995 משמש פרופסור גליל דיקאן הפקולטה להנדסה ומדע יישומי באוניברסיטת קולומביה.

באחת עשרה השנים האחרונות, בהן שימש פרופסור גליל דיקאן הפקולטה להנדסה ומדע יישומי באוניברסיטת קולומביה, התקדמה הפקולטה בדירוגי הפקולטות מסוגה, והיא מדורגת כיום בין עשרים הפקולטות המובילות בארצות הברית, בתחומי הפעילות שלה.

הוועדה לאיתור נשיא ציינה כי התרשמה שאישיותו של פרופסור גליל מתאפיינת בשילוב נכון של תקיפות ונעימות, וגילוי פתיחות וקשב, יכולת טובה לעבוד עם אנשים ולנהל אנשים, נכונות להסתייע באחרים, ורצון עז להצליח בתפקידו ולקדם את האוניברסיטה.

חברי הוועדה פנו לשורה של אישים. בארץ ובעולם, המכירים את פרופסור גליל, כדי לקבל את חוות דעתם באשר לאישיותו וכישוריו. כל חוות הדעת גמרו את ההלל על פרופסור גליל, בלא סייג.

בסיום דברה מסרה הוועדה כי היא סבורה שתחת מנהיגותו האקדמית והניהולית של פרופסור גליל, תוכל אוניברסיטת תל אביב להתקדם באופן משמעותי בכל תחומי הפעילות שלה ולייצב עצמה במעמד מוביל בארץ ובעולם.