המלצה למושל ניו-יורק: להדיח את חשב המדינה, אלן הבסי, בשל עבירות אתיות

ועדת האתיקה של המדינה קבעה כי הבסי הפר את החוק "ביודעין ובמכוון", בהשתמשו בעובד המדינה להסיע את אשתו

יועץ משפטי מיוחד למושל מדינת ניו-יורק ממליץ להדיח מתפקידו את החשב הכללי של המדינה, אלן הבסי, לאחר שנודע כי השתמש בעובד של המדינה כדי להסיע את אשתו החולה לנסיעות פרטיות במשך תקופה ארוכה. הבסי, דמוקרט, היה צפוי לשוב ולהיבחר מחרתיים מחדש למשרת החשב ברוב גדול. לאחר חשיפת הפרשה, היתה הערכה שהבסי יתפטר, אך, למרבה ההפתעה, הוא מוסיף להתמודד על התפקיד מול יריב רפובליקני.

מכוח תפקידו חולש הבסי על קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו-יורק. הבסי הזרים מאות מיליוני דולרים מכספי הקרן להשקעות בישראל, באמצעות קרן מרקסטון, אג"ח של האוצר (בונדס) והשקעות ישירות.

באמצע אוקטובר קבעה ועדת האתיקה של מדינת ניו-יורק שהבסי הפר את החוק "ביודעין ובמכוון", בהשתמשו בעובד של המדינה כדי להסיע את אשתו. הדו"ח דחה את טענת הבסי כי נזקק לעובד מפני שלחיי אשתו נשקפה סכנה. אשתו היא חולה כרונית וסובלת מכאבים.

עתה קבע היועץ המשפטי המיוחד, דיוויד קלי, כי יש "בסיס משפטי מוצק" לפעול להדחת הבסי מתפקידו. עם זאת אמר היועץ, כי אינו יודע כיצד אמור להתנהל משפט אפשרי של הבסי לפני הסנאט של מדינת ניו-יורק, ולפיכך הוא נמנע מהמלצה ספציפית כיצד לנהוג בהבסי. בתגובה אמר הבסי, כי הוא רואה בדו"ח את "חצי הכוס המלאה", מפני שהיועץ לא קרא למושל לפתוח בהליכי הדחה.

הבסי שילם לקופת האוצר של מדינת ניו-יורק 90 אלף דולר לשיפוי הוצאות המדינה בגין העסקת העובד. זה היה תשלום שני. בספטמבר שילם הבסי למדינה 82,688 דולר במאמץ לסיים את הפרשה. הוא קבע אז שלפי מיטב שיפוטו, זה הסכום המגיע למדינה לשיפוי הוצאותיה.