ביהמ"ש: ההסכם בין צ'מפיון מוטורוס למוסכי השירות שלה - חוקי

השופט נועם סולברג קבע שאין יריבות בין המוסכים לבין צ'מפיון מוטורוס, ולכן אין לאיגוד המוסכים מעמד לטעון את טענותיו כנגד ההסכם

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בקשה של איגוד המוסכים לקבוע כי ההסכם שהכינה צ'מפיון מוטורוס, יבואנית פולקסווגאן, לחתימה עם מוסכי השירות שלה כולל תנאים בלתי חוקיים הנוגדים את חוק ההגבלים העסקיים. השופט נועם סולברג קבע שאין יריבות בין המוסכים לבין צ'מפיון מוטורוס, ולכן אין לאיגוד המוסכים מעמד לטעון את טענותיו כנגד ההסכם.

ההסכם אוסר על מוסכי השירות לקבל הרשאה מיבואן רכש נוסף פרט לצ'מפיון ומחייב את המוסכים להשתמש בחלפים המסופקים ע"י צ'מפיון, גם בתיקונים שאינם במסגרת האחריות. עוד נקבע בהסכם הגבלה על חופש התמחור של המוסך ואיסור על שימוש במוסך לטפל ברכבים אחרים.

השופט סולברג קיבל את טענת צ'מפיון, לפיה הזכויות והחובות שעתיד להצמיח ההסכם מוקנות אך ורק לצדדים להסכם, ולאיגוד המוסכים לא תיגרם כל פגיעה ולא תצמח לו שום הנאה כתוצאה מחתימה על ההסכם.

השופט ציין כי איגוד המוסכים לא התבקש כלל לחתום על ההסכם, וכי למרות שהוא ממלא תפקידים חשובים הדבר איננו מקנה לו סמכות להגיש תביעה כאמור, שכן הוא לא זכה בחוק למעמד בעניין.

השופט מציין כי צ'מפיון הודיעה, באמצעות עוה"ד אילן שביט ואביב כרמי, כי אם תימחק העתירה ינוהל מו"מ עם כל מוסך באופן פרטני לקראת חתימת ההסכם. איגוד המוסכים, המיוצג בידי עוה"ד אורן גלעדי ואילן שכטר, הודיע ל"גלובס" כי פסק הדין מוטעה וכי בכוונתו לערער. (בש"א 1154/06).