המעו"ף הוסיף השבוע 2.6%; ירידה שבועית של 10% במכתשים אגן

[ לפורטל הפיננסי ][ לפורום הבורסה בת"א ] ריטליקס זינקה 6.6% * טבע ירדה 0.9% * בזק טיפסה 2.6% * אורמת עלתה 1.3%

הבורסה של תל-אביב סגרה את שבוע המסחר במגמה מעורבת, בהמשך לאווירה שראינו בימים האחרונים לאחר שהמעו"ף פרץ את רף 900 הנקודות ביום ראשון. לאור המגמה המעורבת בשוקי העולם ובהיעדר נתונים כלכליים מהותיים, נסחרו לאורך רוב שעות היום המדדים המובילים ללא כיוון מוגדר, כשהם נסחרים בעיקר סביב רמות הפתיחה. בשוק המט"ח נמשכה גם היום היציבות בשערו של הדולר, ואילו בשוק הסולידי נרשמה מגמה מעורבת.

יום המסחר האחרון של השבוע היה שקט יחסית, והמשיך לסמן ירידה קלה בנפח המסחר לאחר הימים הסוערים של תחילת השבוע. בשוק נרשמה גם ירידה מסוימת בתכונה ובדריכות ששררו בימים האחרונים, כשנראה שהמשקיעים מעכלים לאטם את רמות השיא הנוכחיות במדדים, ומרגישים בהדרגתיות יותר ויותר בנוח.

סיכום שבוע המסחר הנוכחי מראה כי הוא נחתם בעלייה מצטברת של כ-2.6% במדד המעו"ף. השבוע התאפיין כאמור במחזורי מסחר ערים ובהתרגשות רבה בבורסה ומחוצה לה עקב פריצת רמות השיא ביום ראשון האחרון, כשבהמשך כאמור המעו"ף הצליח להתבסס ברמה החדשה ומפלס ההתרגשות ירד מעט.

נזכיר עוד, כי גם שבוע המסחר הנוכחי לווה בהמשך המגמה החיובית בשוקי העולם, בנתונים כלכליים חיוביים שהמשק המשיך לייצר ובסופו גם התפתחויות פחות נעימות בזירה המדינית, שללא ספק מצליחות להטריד באופן כזה או אחר את מנוחת המשקיעים.

באשר להמשך הדרך, הרי שחודש נובמבר צפוי להמשיך ולייצר כותרות בעיקר בזכות הדיווחים הכספיים של החברות לרבעון השלישי, שצפויים לתפוס תאוצה בשבועות הקרובים ולהכתיב את כיוון המסחר. גם שוקי העולם מצטיירים כאחד הברומטרים המרכזיים בטווח הקרוב, ובזירה הכלכלית המשקיעים ימתינו למדד אוקטובר שיתפרסם בשבוע הבא, ואשר צפוי להצביע על המשך היחלשות הלחצים האינפלציוניים.

בסוף היום ננעל מדד המעו"ף ללא שינוי, מדד תל-אביב 100 עלה ב-0.1% ומדד התל-טק עלה ב-0.3%. מחזור המסחר עמד על רמה של 1.49 מיליארד שקל, ששיקפה כאמור ירידת מדרגה קלה לעומת מה שהורגלנו בימים האחרונים.

מכתשים המשיכה לאבד גובה

בשוק המניות המשיכה מכתשים אגן לבלוט ואיבדה היום עוד 4.8% שהשלימו ירידה שבועית של 10%, בהמשך לדו"חות הרבעוניים החלשים שפרסמה אתמול (ד'), אשר מדאיגים עד מאוד את המשקיעים. בין אלו שביטאו את התחושה הזאת היו היום כלכלני פועלים סהר, שהורידו את המלצתם לחברה ל"מכירה" והעמידו את מחיר היעד על 19.3 שקל בלבד (סביב מחיר השוק הנוכחי), כשהם מציינים לשלילה במיוחד את החלטת הדירקטוריון בדבר החשיבה המחודשת על מדיניות הדיבידנד.

פרט לדגש ששמו כלכלני פועלים סהר לנושא הדיבידנד הם לא חידשו הרבה, ולמעשה חזרו על שאר הפרמטרים השליליים שפועלים כיום על מכתשים אגן ולמעשה ידועים לכל. בכל מקרה ניתן לומר, שסוגיית המינוי של מנכ"ל חדש לחברה הולכת ומתחדדת בסיטואציה הנוכחית, ונראה שעד שזה לא יקרה - וללא קשר לביזנס - הפעילים בשוק ימשיכו להיות מוטרדים לגבי מכתשים אגן.

מניית חברת התוכנה ריטליקס בלטה היום בזינוק של 6.6% במחזור ער, לאור הפרסומים לפיהם החברה עשויה להימכר ל-וריפון , שרק באחרונה השלימה את רכישת ליפמן והחלה להיסחר במעו"ף, פרסומים שלא זכו היום לתגובה כלשהי של שני הצדדים.

באופן כללי נאמר, שמאוד עושה שכל שריטליקס תימכר - והסיטואציה הנוכחית בהחלט מעלה את הסבירות לכך - אך דווקא וריפון לא נראית בדיוק כרוכשת ההגיונית לריטליקס, ולכן כדאי לקחת את הדברים בזהירות ולהמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא.

בזירת הבנקים נרשם יום רגוע יחסית כשפועלים עלתה ב-0.4% ולאומי ירדה ב-0.3%, ומדד הבנקים איבד בסיכום 0.2%.

מבין שאר הגדולות, טבע ירדה ב-0.9% ללא התפתחויות מיוחדות, כי"ל הוסיפה לערכה 1.6% ובזק המשיכה לטפס ועלתה היום בעוד 2.6% בהמשך למומנטום המאפיין אותה בימים האחרונים.

עוד בין הגדולות, כור המשיכה לאבד גובה בעקבות מכתשים אגן והשילה 2.5%, קבוצת דלק עלתה ב-0.2% לאחר שהחברה-הבת דלק US דיווחה על ירידה ברווח לאור ירידת מחירי הנפט.

חברת הביטוח הפניקס , שעברה באחרונה לשליטת דלק, קפצה ב-3.6% לאחר הפרסום ב"גלובס" אתמול בדבר החיפושים אחר מנכ"ל חדש לחברה והשלמת העברתה לידי קבוצת דלק. אורמת המשיכה לטפס גם היום ועלתה ב-1.3% לאחר הדו"ח החיובי שהציגה אתמול החברה-הבת אורמת טכנולוגיות ולקראת פרסום דו"חותיה הערב (ה').

גם בזירת הנדל"ן, שחוותה שבוע של מימושים, נרשם יום רגוע יחסית ובסוף היום עלה המדד ב-0.9%. מבין חברות הסקטור בלטה שיכון ובינוי בעלייה של 2.4% לאחר שדיווחה שתצטרף לאופרציה של עדי קייזמן בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה.

דרבן הוסיפה לערכה 2.6% לאחר סגירת המו"מ להצטרפותה של טאו להשקעה בה, ומבני תעשיה בלטה בעלייה החדה מניות המדד כשהתחזקה ב-2.9%.

מבין השאר, המ-לט עלתה ב-14% לאחר שפרסמה דו"ח מצוין לרבעון השני שהצדיק את הזינוק האחרון במניה. מיטרוניקס הוסיפה היום עוד 3.4%, בהמשך לזינוק של 12% אתמול לאחר הדו"חות הטובים שלה, ששברו במידה כזו או אחרת את תפישתה כחברה עונתית. מניית ניסקו פרויקטים המשיכה גם היום להתנהג בצורה חשודה וזינקה ב-11.6% במחזור ער, מה שהשלים זינוק של כ-19% ביומיים, ללא התפתחויות מיוחדות.

עליות בשחרים

בשוק המט"ח נשמרה כאמור גם היום היציבות בדולר והוא ננעל בירידה קלה של 0.14% לרמה של 4.324 שקל, כשהאירו איבד 0.15% לרמה של 5.528 שקל.

בשוק הסולידי נמשכה כאמור גם היום הנטייה החיובית באג"ח השקליות הארוכות, שטיפסו בשיעורים של עד 0.2%, כשבמקביל הסדרה החדשה ל-20 שנה המשיכה גם היום לבלוט והתחזקה בסיום ב-0.6%, תוספת שמשקפת לה רמת תשואה של 5.99%.

שבת שלום.