פועלים סהר חתכו המלצתם למכתשים ל"מכירה"; על הקפאת דיבידנד: "שדר שלילי"

הורידו את מחיר היעד למניה לרמה של 19.3 שקלים * מניית החברה ירדה 6% מאז פירסום הדו"חות

מכתשים אגן פירסמה אתמול את תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2006 שלמרות הציפיות המוקדמות המרוסנות, הפתיעו לרעה והעיקר לא סימנו את יציאת החברה מנקודה הנמוכה בסייקל העיסקי בפעילותה.

שי ליפמן מפועלים סהר חתך היום את דירוג המניה, הן בהמלצה הכללית והן במחיר היעד למניה. מניית החברה מסוקרת כעת בפועלים בהמלצת "מכירה" עם מחיר יעד של 19.3 שקל. בסקירת פועלים הקודמת דורגה מכתשים ארגן בהמלצת "החזק" המחיר יעד של 22.3 שקלים. מניית מכתשים החלה ננעלה אמש במחיר של 20.18 שקלים המשקף למחיר היעד החדש דיסקאונט של כ-4.5% (בבורסה של ת"א ממשיכה היום המניה לרדת).

מעצם טיבעה של הסקירה שהינה כאמור הורדת המלצה מתמקד הדו"ח של פועלים בגורמי הסיכון למכתשים, אותם מרכז ליפמן בשלושה תחומים עיקריים: סביבת המחירים, החשיפה הגבוהה לשוק הברזילאי ושינויים רגולטוריים בתחומי הפעילות.

בנוגע לתחום המחירים אומרים בפועלים: "בתקופה האחרונה לא היו העלאות מחירים בשוק". אולם זהו רק צד אחד של הדברים. ליפמן ממשיך: "החברות היצרניות ממשיכות לספוג את ההתייקרויות של חומרי הגלם, האנרגיה וההובלה, מה שכאמור בא לידי ביטוי ברווחיות הגולמית".

המיקוד בשוק הבזילאי הינו ככול הנראה הברומטר הטוב ביותר (או במקרה של מכתשים בזמן זה, הסממן השלילי). על שוק זה אומרים בפועלים כי "ברבעון הרביעי המכירות בברזיל יהיו נמוכות מהשנה שעברה".

והם מסבירים: "העונה החקלאית בברזיל מתחילה בסוף הרבעון השלישי ומסתיימת בתחילת הרבעון הראשון. מכירות טרום העונה היו חלשות והתחרות הגוברת בענף הביאה לירידת מחירים". למומנטום השלילי בברזיל ברבעון המדווח נוספה גם השפעת התחזקות המטבע המקומי (12.5%) ששחקה עוד יותר את שולי הרווח.

עוד מזכירים בפועלים את החלפת היו"ר, המנכ"ל ומנהל הכספים שלא מוסיפים לאופטימיות לגבי החברה.

במבט לגבי העתיד מציינים עוד בתחילת הסקירה את החלטת החברה לבחון מחדש את מדיניוצ הדיבידנדים ש"מבטאת את חששה מהימשכות החולשה בתוצאותיה ברבעונים הקרובים, ובעיקר נכון הדבר לפעילותה בשוק הדרום אמריקאי, אליו היא חשופה יותר מאשר מרבית השחקניות בענף".

עוד הם מוסיפים: "הדבר מעיד להערכתנו יותר מכל על הערכות החברה עצמה לגבי יכולותיה הפיננסיות העתידיות, ומעביר למשקיעים שדר שלילי למדי לגבי הפעילות בטווח הקצר-בינוני"