ממצאים חיוביים בשדה קידוח נוסף של דלק אנרגיה ופרמייר אויל בווייטנאם

מבני ההפקה יושלמו בתוך 10 ימים * לפני כחודש וחצי עבר קידוח אחר באזור לשלב הפיתוח המסחרי, לאחר שנמצא בו נפט בכמות מסחרית

דלק אנרגיה של יצחק תשובה ממשיכה לגלות סימני נפט בחופי וייטנאם. לאחר שקידוח DUA X5 ייצר תוצאות טובות מהצפוי ועבר באחרונה לשלב הפיתוח המסחרי, דיווחה היום החברה גם על ממצאים חיוביים בקידוח BLACKBIRD הסמוך, בביצועו החלה לפני כחודש. הגילוי החיובי לא נעלם מעיני המשקיעים של דלק אנרגיה, שהזניקו היום את המניה בכ-15% בעקבות הדיווח המעודד.

הקידוח הנוכחי, שמתבצע גם הוא בבלוק הימי 12E מול חופי וייטנאם בשותפות עם פרמייר אויל, מרוחק ב-21 ק"מ מקידוח DUA, וגם בו לדברי השותפה פרמייר נתגלו כאמור סימנים טובים של נפט. פרמייר מציינת, כי בקידוח נתגלו ארבעה מאגרים שבהם בוצעו בדיקות ונלקחו דוגמאות לצורך הערכה כמותית. מבחני ההפקה יושלמו בתוך 10 ימים, ואז תדע דלק אנרגיה אם גם בקידוח הנוכחי קיים פוטנציאל הפקה מסחרי בדומה לקידוח הקודם.

דלק מציינת, כי עלויות הקידוח הנוכחי מסתכמות בכ-24.5 מיליון דולר, וכי החברה תישא בהן בהתאם לחלקה היחסי בשדות ההפקה בווייטנאם (25%). מתוך הסכום האמור תקציב הקידוח, המכונה X1 - CS - E12, עומד על כ-16.7 מיליון דולר, ואילו תקציב מבני ההפקה עומד על 8.7 מיליון דולר. החברה ציינה עוד, כי היא נערכת בימים אלה לתכנון הפיתוח של התגליות ולהערכתן.

רק לפני כחודש וחצי דיווחה כאמור דלק אנרגיה על תגליות חיוביות גם בקידוח הסמוך DUA X5, שנמצא כיום כבר בשלב הפיתוח המסחרי. בקידוח זה התגלו מספר מאגרי נפט וגז ובוצעו מספר מבחני הפקה בשני מאגרים, אשר המרכזי שבהם ייצר זרם נפט בקצב קבוע של 5,543 חביות נפט ליום, בתוספת 6.76 מיליון רגל מעוקב של גז ליום. התקציב לקידוח זה עמד על סך כולל של 22 מיליון דולר, וגם בו נושאת החברה הישראלית בהתאם לחלקה היחסי בפרויקט.

לצד הגילויים המעודדים בקידוחי הנפט בוייטנאם, אי אפשר שלא להזכיר שבתחילת 2006 ניסתה קבוצת דלק למחוק את חברת דלק אנרגיה מהמסחר בבורסה, לפי מחיר הנמוך בכ-80% משוויה כיום, שזינק לאורך התקופה בעיקר לאור התגליות החיוביות. המשקיעים סירבו להיענות להצעת הרכש, לאחר ש"גלובס" חשף באותה תקופה כי החברה לא פרסמה מידע מהותי באשר להתפתחויות הקידוח בווייטנאם, אשר בדיעבד מוכח כמוצלח למדי.