תביעה ב-72 מיליון שקל נגד עיריית ת"א: לא קידמה את הפרויקט לפיתוח נמל ת"א

טאון דבלופמנט, האחראית על פיתוח הפרויקט, טוענת כי העירייה הפרה התחייבויותיה

חברת טאון דבלופמנט, האחראית על פיתוח פרויקט נמל ת"א, הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 72 מיליון שקל נגד עיריית ת"א בשל נזקים שנגרמו לה, לטענתה, בשל אי תמיכת העירייה בפרויקט.

לטענת החברה, העירייה הציגה בפניה מצג שווא רשלני, לפיו היא מתכוונת לתמוך בפרויקט ולקדמו, והיא הסתמכה על מצג זה ונגרם לה נזק. התובעת טוענת כי התנהגות העירייה כלפיה הינה רשלנית ומהווה הפרת הסכמים.

עניינה של התביעה הוא גורלו של אחד הפרויקטים הגדולים בת"א, שהיקפו כ-350 מיליון דולר. הפרויקט, המשתרע על פני שטח של כ-140 דונם, ממוקם באזור נמל ת"א - שפך הירקון וכולל גם את מגרשי התערוכה, אצטדיון המכביה ושטחים נוספים. לדברי התובעת, היא תיכננה לבצע פיתוח יוקרתי ביותר הכולל תיירות, מסחר, פנאי ומגורים.

לטענת התובעת, לפי ההסכמות שהושגו בינה לבין העירייה, היא היתה אמורה ליזום ולממש את הפרויקט לפי העקרונות התכנוניים שהתוותה העירייה, ואילו העירייה התחייבה להעניק את תמיכתה לפריוקט. ואולם, לדבריה, העירייה לא עמדה בהסכמים ושטח הפרויקט מוזנח ואינו מנוצל.

התובעת מציינת כי הרוח החיה בקביעת אופיו ותכונותיו של הפרויקט היתה עיריית ת"א, "שהרשתה לעצמה לקבוע כל תו ותג בו, כדי להבטיח שאזור כה רגיש יפותח בהתאם להשקפת עולמה". לטענתה, "לשיא הגיעו הדברים כאשר ביוזמתה של העירייה נערכה תחרות אדריכלים בינלאומית על חשבונה של טאון דבלופמנט, שבסיומה בחרה העירייה בתיאום עימה, את התכנון שנראה לה וכן צוות של שני ארכיטקטים שהציעו את התכנון שהתקבל".

החברה מציינת כי הצהרות העירייה במועדים מסוימים, התנהגותה ומצגיה נעשו מתוך כוונה ברורה ליצור התחייבות משפטית שלטונית ברת תוקף כלפיה כדי שהיא תסתמך על כך ותקיים גם היא את התחייבויותיה.

טאון דבלופמנט טוענת כי בשל הפרת התחייבויותיה של העירייה יש לחייבה בתשלום פיצויים שיעמידו את החברה במקום בו היתה אילו, אושר ובוצע הפרויקט והיא היתה זוכה לקבלת רווחים מביצועו לדבריה, התנהגות העירייה כלפיה מקימה לה כנגדה עילות של רשלנות, הפרת הסכמים, חוסר תום לב, עשיית עושר שלא במשפט, הפרת חוזה ועוד. טרם הוגש כתב הגנה.