הרכבת הקלה בת"א: מטרו רייל מתלוננת על הקרונות של MTS

לטענתה, הקרונות האלה נכשלו בכל העולם; סיטרמן: נתייחס לכל סוגיה

קונסורציום מטרו רייל פנה לוועדת המכרזים בראשות סגן החשכ"ל חגי מילר, בדרישה לבחון מחדש את סוג הקרונות שמספקת חברת סימנס בהצעה של המתחרה MTS. מטרו רייל התלוננה בעבר גם על כשלים בשיטת הכרייה שהציעה MTS.

מדובר בקרונות מסוג סופר קומבינו בהם, לטענתה, התגלו בעיות במדינות רבות בעולם. עו"ד יעקב נאמן כותב לחברי הוועדה: "קשה לנו להאמין שוועדת המכרזים תקבל החלטה על זוכה במכרז מבלי לשקול את הסוגיות הקשורות לקרונות. אנו מבקשים מהוועדה לחקור את הבעיות הצפויות להתעורר בהצעה של MTS".

גורמים במטרו רייל אמרו, "לא ברור איך ועדת המכרזים מאשרת קרונות שנכשלו בכל העולם. ההתקשרות במכרז היא התקשרות ארוכת טווח והמדינה חייבת להבטיח לעצמה שהיא לא תבחר בהצעה כושלת".

הערכות בקרב המקורבים למכרז הרכבת הקלה בת"א הן כי קבוצת MTS צפויה לזכות במכרז כיוון שהציעה מחיר נמוך ב-150 מיליון שקל.

מכרז הרכבת הקלה בת"א הוא מכרז התשתית הגדול ביותר שפרסמה המדינה בשנים האחרונות. מדובר במכרז להקמת הקו הראשון - הקו האדום, בעלות של 10 מיליארד שקל. כיום מתמודדות על הפרויקט רק שתי קבוצות, MTS ומטרו רייל, המתחרות על המחיר שתשתלם המדינה. בשבועות האחרונים, לקראת הכרעה במכרז, מתגברים הלחצים המופעלים על נציגי המדינה.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אמר כי ועדת המכרזים היא ועדה מקצועית הנמצאת בתהליך של מכרז. לדבריו, "הוועדה תיתן את הדעת על כל שאלה וסוגיה מקצועית לרבות סוגית הקרונות. משרד התחבורה לא יתערב בתהליך כיוון שמדובר בהליך מעין שיפוטי שניתן לביקורת מאוחרת יותר לאחר קבלת ההחלטה".

יו"ר ועדת המכרזים, חגי מילר, סירב להתייחס לידיעה.