דלק נדל"ן במו"מ להקצאת 4.9% ממניותיה למגדל ולחברה זרה בבעלות יגאל אהובי

ישלמו תמורת המניות סכום של כ-50 מיליון דולר * 3% מהמניות יוקצו לחברת הביטוח מגדל ו-1.9% מהמניות יוקצו לאהובי

קבוצת מגדל ויזם הנדל"ן יגאל אהובי מביעים אמון בדלק נדל"ן . קבוצת דלק נדל"ן מנהלת מו"מ מתקדם להקצאת כ-4.9% ממניותיה לקבוצת מגדל וליגאל אהובי תמורת סכום כולל של כ-50 מיליון דולר. לקבוצת מגדל יוקצו כ-3% מהון מניותיה של דלק נדל"ן, ואילו לאהובי יוקצו כ-1.9% מהון המניות של החברה. ההקצאות צפויות להתבצע במחירים הדומים למחירי השוק של מניית דלק נדל"ן.

לאחר ההקצאה של מניות דלק נדל"ן למגדל ואהובי, יעמוד שיעור אחזקות הציבור בדלק נדל"ן על למעלה מ-20%, ובכך תבטיח החברה את הישארותה ברשימת תל-אביב 100.

מגדל ואהובי יהפכו לבעלי מניות בדלק נדל"ן, לצידם של קבוצת דלק המחזיקה כיום בכ-71.5% ממניות החברה, בנק הפועלים המחזיק כ-11%, קרן הפנסיה מבטחים המחזיקה כ-6.5% ומנכ"ל החברה, איליק רוז'נסקי המחזיק כ-1.6%, וכן באופציה לרכישת כ-4.5% נוספים ממניות החברה.

מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, אמר היום: "אנו גאים בכוונת ההצטרפות של מגדל, אחת משתי קבוצות הביטוח הגדולות בישראל, אל בעלי המניות בדלק נדל"ן הנחשבת לאחת מקבוצות האחזקה הגדולות בישראל. דלק נדל"ן משתפת פעולה בשנים האחרונות עם אהובי, היזם המוביל באירופה בתחום הנדל"ן המניב, ושותפה עימו בחלק מהעסקאות שביצעה ברחבי אירופה. לכן, אך טבעי הוא שאהובי יהפוך לשותף גם בדלק נדל"ן עצמה". יגאל אהובי, אמר היום בהתייחסו לעסקה: "מתוך שותפות רבת שנים והיכרות עמוקה עם קבוצת דלק נדל"ן, הצוות הניהולי שמוביל אותה ועם מצבת הנכסים של החברה, אני מזהה כי קיים פוטנציאל רב להצפת ערך בחברה. יש לי אמון רב בחברה, בהנהלתה ובהמשך צמיחתה". דלק נדל"ן דיווחה החודש, כי חברת בת של דלק בלרון בינלאומי, יחד עם יגאל אהובי, קרן קווינלנד האירית ושותפים נוספים, מנהלים מו"מ מתקדם לרכישת 47 בתי מלון של רשת מריוט בבריטניה. היקפה הכולל של העיסקה, שהינה הגדולה ביותר שבה היו מעורבים גורמים ישראליים, צפוי להסתכם בכ-8.6 מיליארד שקל, וחלקה של דלק בלרון בינלאומי בעיסקה יעמוד על 17%-19%. בתי המלון נרכשו מ-Royal Bank Of Scotland ומרשת מריוט. בתי המלון הנרכשים מכילים כ-8,450 חדרים וימשיכו להיות מנוהלים על ידי רשת מריוט למשך 30 שנה לפחות, כאשר קיימת אופציה להארכת תקופת הניהול ב-10 שנים נוספות. בתי המלון מניבים הכנסה שנתית צפויה בממוצע בסך של כ-640 מיליון שקל נטו. לאחר העסקה צפויות הכנסות דלק ושותפותיה מתחום המלונאות (הילטון ומריוט) להסתכם בכ-820 מיליון שקל בשנה. דלק בלרון בינלאומי דיווחה בחודש שעבר על תוצאותיה הכספיות לסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה. החברה הציגה בתקופה זו גידול חד של כ-123% ברווח הנקי לכ-318.4 מיליון שקל, לעומת כ-142.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה, אשתקד.

קבוצת דלק נדל"ן פועלת בתחום הייזום בישראל, באמצעות חברת הבת דנקנר השקעות, ואילו בשווקים הבינלאומיים דרך חברת הבת, דלק בלרון בינלאומי, שבבעלותה המלאה. החברה מחזיקה, ישירות ובאמצעות חברות כלולות, בנכסים מניבים בקנדה, בריטניה, גרמניה, שוודיה, פינלנד ושווייץ. מתחילת שנת 2006 הייתה דלק נדל"ן מעורבת בעסקאות לרכישת נכסים בהיקף כולל של כ-3 מיליארד שקל (ללא עיסקת מריוט, שטרם נחתמה סופית).