אקספנד נטוורקס תובעת שניים ממייסדיה: הפרו התחייבות לא לעבוד באיימיש.קום

טוענת כי מרקו טלמון וזיו הפרנס, שעם סיום העסקתם באקספנד עברו לאיימיש.קום, הפרו את התחייבותם שלא להיות מעורבים בפעילותה

חברת אקספנד נטוורקס, המספקת פתרונות להאצת יישומים על גבי רשתות WAN, וחלק מבעלי מניותיה, בהם יורוקום אחזקות והחברה הציבורית קן טק ונצ'רס, הגישו לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה נגד שניים ממייסדי החברה, מרקו טלמון וזיו הפרנס.

התובעים טוענים כי טלמון והפרנס, שעם סיום העסקתם באקספנד עברו לעבוד בשירותי החברה האמריקאית, איימיש.קום, הפרו את התחייבותם שלא להיות מעורבים בפעילותה של איימיש במשך שנה לאחר סיום עבודתם באקספנד. איימיש.קום עוסקת בטכנולוגיה המאפשרת חיבור ישיר ושיתוף בקבצי מידע (וידיאו, מוסיקה) בין משתמשי קצה.

טלמון והפרנס היו מעובדיה הבכירים של אקספנד ונטלו חלק דומיננטי בפיתוח המוצרים ובניהול פרויקטים שונים. השניים הודו במהלך עבודתם בחברה כי הפרו את הסכמי ההעסקתם בכך שבמקביל לעבודתם בחברה עסקו בפיתוח מוצרים באיימיש. לפי כתב התביעה, טלמון והפרנס פעלו לייסודה של איימיש מאחורי גבה של אקספנד ובעלי מניותיה, והשתמשו באמצעים שהעמידה לרשותם אקספנד לצורך ביצוע עבודתם עבור איימיש.

בעקבות הודאתם, חתמו השניים בדצמבר 99' הסכם עם אקספנד, שעיקרו הוא בהעברת מלוא מניותיהם באיימיש לתובעים, והתחייבותם שלא להיות מעורבים בעתיד בפעילותה של איימיש במקביל לעבודתם באקספנד ובמשך תקופה של שנה לאחר סיום עבודתם באקספנד.

נתבעת נוספת בתיק היא איימיש, בטענה שהפרה את התחייבותה על-פי ההסכם שנחתם בינה לבין אקספנד בדצמבר 1999, לפעול להעברת מניותיהם של טלמון והפרנס באיימיש לתובעים.

התובעים מבקשים מבית המשפט, באמצעות עוה"ד ישראל פפר וחדוות ינקו, לאכוף על הנתבעים לקיים את ההסכמים, ובכלל זה להעביר לידיהם את מניותיהם באיימיש.

אקספנד דורגה באחרונה על-ידי קבוצת המחקר גרטנר בין שלוש החברות המובילות בתחום ה-WAN לשנת 2006. לפני כחודש הודיעה החברה על פתיחת משרדים חדשים בסין, שמצטרפים למשרדיה בסינגפור ובאוסטרליה ויתמכו בפעילותה בהונג קונג ובמקאו. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2548/06).