קבוצת הנשים בכדורסל "אנדה רמת-השרון" עתרה לבג"ץ נגד אי שידור משחקיה ברשות השידור

טוענת כי החלטת רשות השידור שלא לשדר את משחקי הקבוצה היא הפלייה על רקע מיני

ראש עיריית רמת-השרון וקבוצת הנשים בכדורסל "אנדה רמת-השרון" עתרו לבג"ץ נגד רשות השידור והשר איתן כבל הממונה על רשות השידור, זאת בטענה כי החלטת רשות השידור שלא לשדר את משחקי הקבוצה היא הפלייה על רקע מיני. "זו פגיעה חמורה בעיקרון השוויון ולא אתן להפלות את הקבוצה - אטימות רשות השידור אינה ברורה לי והיא בלתי נסבלת", טוען ראש העיר, איציק רוכברגר.

בעתירה שהוגשה אתמול (א') נטען, כי "משבחרה הרשות לשדר את משחקיהן של שתי קבוצות כדורסל גברים, הרי שחובה עליה, ביישמה את עקרון שוויון השידור, לשדר גם את משחקיהן של שתי קבוצות כדורסל נשים".

קבוצת הכדורסל מאשימה את רשות השידור, כי "ללא קריטריונים ברורים, בחרה רשות השידור לשדר העונה את משחקיה של מכבי תל-אביב, האלופה ומחזיקת גביע המדינה, וכן את משחקיה של הפועל ירושלים, על אף שלא זכתה בעונה שעברה בשום תואר".

העותרות מבקשות דיון דחוף בעתירה שכן משחקי השלב השני של מפעל היורוקאפ מתחיל במהלך החודש הבא. רוכברגר הוסיף היום, כי "קבוצת אנדה רמת-השרון מעניקה כבוד רב לעיר רמת-השרון, לכדורסל הנשים בכלל ולמדינת ישראל. העוול שנעשה כאן זועק לשמיים ולא אוותר בשום פנים ואופן בעניין השידורים".

מרשות השידור נמסר בתגובה, כי העתירה טרם התקבלה ולפיכך לא יוכלו להגיב על הדברים.