ביה"ד הורה לעיריית גבעתיים להחזיר עובדת שפוטרה לאחר שהתלוננה במשטרה נגד ראש העיר

מנהלת מחלק הרישוי בעירייה התלוננה כי ראש העיר אפי שטנצלר ניסה לבצע בה מעשה מגונה * ביה"ד: ההחלטה לפטרה נגועה בשיקולים זרים

בית הדין האזורי לעבודה בת"א הורה לעיריית גבעתיים להשיב לעבודה בעירייה את מנהלת מחלק הרישוי והפיקוח על הבנייה שפוטרה, לאחר שהגישה תלונה במשטרה נגד ראש העיר (ויו"ר קק"ל), אפי שטנצלר, על כך שניסה לבצע בה מעשה מגונה בכוח. שטנצלר הכחיש בתוקף את הדברים. בית הדין קבע כי החלטת העירייה וועד העובדים לפטר את העובדת נגועה בשיקולים זרים.

בית הדין ציין, כי ההחלטה להעביר את העובדת מתפקידה באגף ההנדסה התקבלה משיקולים מקצועיים. עם זאת, הוא לא שוכנע שההחלטה בדבר פיטוריה חפה משיקול זר.

העובדת טענה בתביעה, באמצעות עו"ד אליהו בן-טובים, שבתחילה התקבלה החלטה להעבירה מתפקידה לתפקיד אחר בעירייה בשל התלונה שהגישה. לאחר שבית-הדין דחה את בקשתה להשאירה בתפקידה במחלקת ההנדסה, התכנסה ועדת שיבוץ של העירייה, שקבעה כי אין בנמצא תפקיד הולם עבורה, ובעקבות כך נשלח לה זימון לשימוע לקראת פיטורים.

העירייה טענה, כי הוצגו בפניה תלונות של עובדים שהיו כפופים לעובדת. ועד העובדים החליט לסגת מהתנגדותו לפיטורי העובדת על יסוד טענות שהציג מנכ"ל העירייה, טענות שהעובדת הכחישה. לבסוף התקיימה ישיבת השימוע, למרות שהעובדת שהתה בחו"ל, שבה הוחלט על פיטוריה.

העובדת טענה כי לא נערך לה שימוע כדין, וכי פיטוריה נגועים בשיקולים זרים, ובכללם התלונה שהגישה נגד ראש העיר. העירייה טענה שאין קשר בין התלונה לבין ההחלטה על הפיטורים.

בית הדין קבע, כי התנהלות העירייה לוקה בפגמים מהותיים המצדיקים את ביטול ההחלטה. בין היתר, קבע בית הדין, כי העירייה לא מילאה אחר החלטתה הקודמת לעשות מאמץ כנה למצוא לעובדת תפקיד חלופי, וציין שיש סבירות בטענת העובדת כי הופעלו לחצים על הוועד כדי שיסכים לפיטוריה. (בש"א 9280/06).