למרות התלונות: משרד המשפטים חידש את רישיון קבוצת "השמירה" ל-2007

נגד "השמירה", חברת האבטחה הגדולה במשק, נטען כי היא מפרה את חוקי המגן של העובדים * נימוקי ההחלטה יפורסמו במועד אחר

הוועדה לרישוי חוקרים פרטיים ושירותי שמירה שבמשרד המשפטים החליטה אתמול (ב') שלא לבטל את רישיון קבוצת "השמירה", חברת האבטחה הגדולה במשק, ולחדש את רישיונה לשנת 2007. היום פורסמה ההחלטה העקרונית, כאשר הנימוקים ותמצית החומר שהובא בפני הוועדה, ע"י כל הצדדים הנוגעים בדבר, יפורסמו במועד אחר.

בחודש יוני נדרשה הוועדה לסוגיית ביטול רישיון קבוצת השמירה, בעקבות דיון בנושא שקיימה הוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת. במסגרת בחינת הנושא לצורך קבלת החלטה, שמעה הוועדה את נציגי עמותת "קו לעובד", נציגי ההסתדרות הכללית ונציגי משרד התמ"ת. בין היתר נטען, כי החברה מפרה בשיטתיות את חוקי המגן של העובדים ולכן גם הוגש נגדה מספר תביעות חסר פרופורציה, ביחס למספר עובדיה.

הוועדה קיימה דיון במשרד המשפטים עם מנהלת יחידת התביעות של אגף האכיפה במשרד התמ"ת, בעקבותיו קיבלה החלטת ביניים, לפיה היא שוקלת שלא לחדש את רישיון החברה. לכן, היא אף ערכה לה שימוע בעל-פה.

ממשרד המשפטים נמסר, שתהליך הבחינה כלל "עיון יסודי ודקדקני בחומר רחב היקף שהוצג בפני הוועדה ע"י הצדדים, ובכלל זה מסמכים רבים, פסקי דין, ניירות עמדה ואת טיעוני הצדדים שהוגשו בכתב".