האוניברסיטה הפתוחה לביהמ"ש: אגודת הסטודנטים פוגעת לנו במכירות ספרים

מבקשת צו מניעה זמני האוסר על אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן מלייצר ולשווק את המקראות המכילות את יצירותיה

האוניברסיטה הפתוחה טוענת כי אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן מייצרת ומשווקת מקראות המכילות יצירות של האוניברסיטה הפתוחה, ובכך פוגעת קשות בהכנסותיה ממכירות ספרים. לדבריה, גם המוניטין שלה ושמה הטוב נפגעים מהאיכות הירודה של פרסום מקראות אלה.

האוניברסיטה הפתוחה, באמצעות עו"ד גיורא לנדאו, הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה להוציא צו מניעה זמני האוסר על אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן לייצר ולשווק את המקראות המכילות את יצירותיה.

לדברי האוניברסיטה הפתוחה, למרות מכתב התראה ששלחה בעניין לאגודת הסטודנטים ולמרות שזו הודיעה כי היא נתנה הוראה לחדול לאלתר מלהפיץ את המקראות האמורות, ממשיכה האגודה להפיצן.

האוניברסיטה הפתוחה מציינת, כי בעולם האקדמי בישראל התפתחה תופעה של הפקת מקראות המכילות את החומרים הנדרשים לקורסים השונים הנלמדים באוניברסיטה. במקראות אלה מופיעות יצירות שהוצאו לאור על ידי מוציאים לאור שונים ברחבי העולם, וזכויות היוצרים בהן שייכות להם או למחבריהן. המקראות נמכרות לסטודנטים, ואלו נמנעים בשל כך מלרכוש את הספרים המקוריים.

לדברי האוניברסיטה הפתוחה, מפיקי המקראות אינם פונים לבעלי הזכויות בהן כדי לקבל את הרשאתם לעשות שימוש ביצירותיהן. לעומת זאת, מציינת האוניברסיטה הפתוחה, לה יש הסכמים עם בעלי זכויות היוצרים בפרסומים המקוריים, ולכן היא פתחה במאבק בתופעה. (ת.א. 2575/06).