נסיך בר מזל אלוף בני גנץ

גנץ היה אמור לדעת על הבונקרים והמחילות של החיזבאללה מטרים מהגבול. גם הסיורים חסרי האחריות לאורך הגבול גובשו בתקופתו כמפקד הפיקוד

חלק מהקצינים שלו קוראים לו "הנסיך". הוא משכיל, שרמנטי ומרשים. רבים סבורים שאת התקדמותו של בני גנץ יש לזקוף בעיקר לזכות מזלו. זו תכונה שנפוליאון חיפש אצל המפקדים. גנץ הוא האלוף הצעיר ביותר (42) במטכ"ל הנוכחי, אך כמו יורשו, אלוף אדם, הריצה לצמרת התאפיינה בתקופות שהייה קצרות במרבית התפקידים.

גנץ סיים את משמרתו כמפקד פיקוד צפון בסתיו 2005. הכישלון הצבאי לא דבק בו, אך ועדות החקירה שקמו בעקבות מלחמת לבנון השנייה בוחנות מן הסתם שאלות הנוגעות למורשת שהותיר אחריו. גנץ כמפקד פיקוד צפון עקב אחר ההתחמשות של החיזבאללה. הוא היה אמור לדעת על הבונקרים והמחילות התת-קרקעיות של ארגון הגרילה מטרים מהגבול. גם משטר הביטחון השוטף הבלתי נסבל, והסיורים חסרי האחריות לאורך הגבול גובשו בתקופתו כמפקד הפיקוד.

הכתובת על החטיפה הצפויה וסכנת המלחמה הייתה על הקיר כבר בזמנו אז. מינויו לראש מפקד זרוע היבשה נחשב ל"אירוע". זו הייתה הפעם הראשונה שמפקד פיקוד קיבל כתפקיד שני את זרוע היבשה.

הצלחה בתפקידו הייתה סוללת את דרכו הישר לכסא הרמטכ"ל. בראיון עימו בתחילת השנה, מספר חודשים לאחר המינוי הוא אמר, כי "מי שיבחן את צה"ל בעוד חמש שנים ימצא צבא אחר". צה"ל אכן יצא מהמלחמה עם מורל ירוד וללא מנהיגות.