הטאלנט של ערוץ 1 חוזר: הלפרין ינחה ריאליטי היסטורי-הרפתקני

התוכנית "הצופן" מבוססת על פורמט של צ'אנל 4 הבריטית " צפויה לעלות לאוויר באפריל 2007

לאחר שנתיים של היעדרות, חוזר עמנואל הלפרין לערוץ הראשון: ינחה תוכנית ריאליטי חדשה (הרפתקנית-היסטורית), "הצופן", אשר מיועדת להיות אחת מתוכניות הדגל של הערוץ ואשר תופק על-ידי חברת JCS. צילומי עשרת הפרקים הראשונים של התוכנית, המבוססת על פורמט של צ'אנל 4 הבריטי, יחלו במהלך חודש ינואר הקרוב והיא צפויה לעלות לאוויר במהלך אפריל 2007.

מ-JCS הפקות נמסר, כי "הלפרין נבחר מכיוון שהוא אחד ממגישי הטלוויזיה המקצועיים בישראל. הלפרין, איש העולם הגדול, אינטלקטואל ובעל יכולות תיאטרליות מרשימות מתאים להנחות פורמט שכזה".

במסגרת מבחני הקבלה והמיונים לתוכנית, המתקיימים בימים אלה, פנתה JCS הפקות לחברות הגדולות במשק ולמוסדות חינוכיים מרכזיים, על מנת לגייס מועמדים מוכשרים. בנוסף, ניתן להירשם לתוכנית באמצעות אתר האינטרנט של הערוץ הראשון.

"הצופן" הוא כאמור שעשועון ריאליטי-היסטורי ובערוץ 1 מתכננים להפוך אותו לתוכנית הדגל שלו במסגרת חגיגות ה-60 לקום המדינה. בתוכנית יינעלו חמישה מתמודדים במוזיאון ישראל ויצטרכו לעבור שורה של משימות אתגריות כדוגמת פענוח קודים מורכבים וחיפוש אוצרות נסתרים בחדרים אפלים.

את "הצופן" עורך רועי סטריקובסקי שהיה אחראי על מספר תוכניות טלוויזיה ובהן "המבחן של המדינה", "מבחן ה-IQ" ו"מבחן הנהיגה".

הלפרין עזב את רשות השידור לפני כשנתיים, זאת לאחר 40 שנה ברשות השידור. בתפקידו האחרון ברשות השידור שימש הלפרין כמגיש התוכנית "מהיום למחר" וכן הגיש את תוכנית הראיונות "שיחה אישית עם עמנואל הלפרין". "