עזריאלי מגדיל אחזקותיו בגרנית: רכש 10% נוספים מישעיהו לנדאו ב-109.2 מ' ש'

מחזיק כעת בכ-64% מהון המניות * בחודש אוקטובר רכש עזריאלי את השליטה בחברה תמורת 148.5 מליון דולר * המניות נרכשו מחוץ לבורסה * לנדאו ירד לאחזקה של כ-15% בחברה

לאחר שרכש 54% ממניות גרנית הכרמל תמורת כ-148.5 מליון דולר, רכש היום דוד עזריאלי 10% נוספים מהון המניות של החברה מידי ישעיהו לנדאו תמורת 109.2 מיליון שקל. העסקה בוצעה מחוץ לבורסה.

עם השלמת הרכישה תחזיק קבוצת עזריאלי ב-63.84% ממניות גרנית, קבוצת ישעיהו לנדאו תחזיק 15.06% מהמניות והיתרה תוחזק בידי הציבור.

נזכיר כי בסוף אוקטובר רכש עזריאלי את חברת האחזקות, שפועלת בעיקר בתחום האנרגיה באמצעות חברת הדלק סונול וחברת הגז סופר-גז, במכרז שערכו בעלי השליטה הקודמים בחברה, האחים בורוביץ' וחברת בורגלן.

ישעיהו לנדאו, אמר היום: "החלטתנו למכור לקבוצת עזריאלי חבילת מניות של 10% ממחישה יותר מכל את שיתוף הפעולה הטוב והאמון המלא השורר בין הקבוצות, כמו הרצון המשותף שלנו להמשיך ולפעול לצמיחתה של גרנית".

עם רכישת השליטה בחברה אמר מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי כי "הקבוצה ביצעה הרכישה במחיר המשקף היטב לא רק את שוויה של החברה אלא גם את התאמתה לאסטרטגיית פיתוח העסקים שלנו. מגוון התחומים בהם פועלת גרנית הכרמל: אנרגיה, נדל"ן, תעשייה ומסחר, בשילוב עוצמת החברות בכל תחום היוו שיקול מרכזי בהחלטת הרכישה".

את דבריו אז סיכם נשיא החברה: "את השבועות הקרובים נקדיש ללימוד עמוק יותר של הקבוצה ומנהליה על מנת לקבל תמונה מדויקת יותר, זאת בטרם נגבש את האסטרטגיה העסקית הנכונה לגרנית הכרמל".

היום אמר עינן: "הקבוצה רואה בגרנית אחזקה אסטרטגית ומאמינה ביכולתה להוביל אותה קדימה ועל כן ביסוס השליטה בה הוא מהלך נכון וחשוב. חיזוק שליטתנו בחברה יאפשר לנו גמישות ניהולית ועסקית הדרושה לביצוע המהלכים הנדרשים במסגרת התוכנית האסטרטגית לגרנית - וכמובן ליהנות מהפירות שיצמחו מיישומה".

גרנית