החשוד ברצח הילדה תאיר ראדה בקצרין חזר בו מהודאתו

להערכת המשטרה, רומן זדורוב רצח את ראדה בהתקף זעם במהלך ויכוח ביניהם * הודה בחקירתו כי סבל מהתפרצות זעם בעבר * שהה בישראל שלא כחוק

רומן זדורוב, החשוד ברצח הילדה תאיר ראדה בקצרין, חזר בו היום (ד') מהודאתו ברצח הנערה, ואמר כי הוא עמד מול לחצים כבדים. ואולם, בחקירתו, סיפר החשוד כי כבר בעבר סבל מהתפרצות אלימה שהופנתה לעבר קרוב משפחה שלו ברוסיה. להערכת חוקרי המשטרה, רצח זדורוב את ראדה בעקבות התקף זעם במהלך ויכוח ביניהם. זדורוב יובא מחר להארכת מעצרו בבית משפט השלום בעכו.

דוד שפיגל, עורך-דינו של רומן זדורוב, החשוד ברצח הילדה ראדה בקצרין, אומר כי מרשו הודה במעשה בעקבות לחצים שהפעילה עליו המשטרה. בראיון לגלי-צה"ל, סיפר עורך-הדין שפיגל שהנחה את זדורוב לחזור בו מהודאתו: "הודאת החשוד זה לא מספיק. כבר היינו עדים לתופעות האלה של הודאות ושיחזורים שבסוף התנפצו כבועות אוויר".

החשוד שהה בישראל שלא כחוק

זדורוב הגיע לארץ כתייר בשנת 2002, ומאז פברואר 2003 שהה בישראל, במשך שנתיים, שלא כחוק.

מבדיקת גלי-צה"ל עולה כי במשך התקופה החזיק זדורוב באשרות עבודה מזויפות. רק לאחר שנישא לאזרחית ישראלית, בפברואר 2005, נרשם זדורוב כבעל אשרת עבודה חוקית במרשם האוכלוסין ומאז הוא מועמד לקבלת אזרחות ישראלית.

הרקע לרצח: "ריב שהתפתח בין החשוד לילדה בשירותים"

המשטרה טוענת כי זדורוב, תושב קצרין בן 29, שיחזר אתמול את המעשה לעייני השוטרים. על פי השיחזור, הילדה ביקשה סיגריה מזדורוב, שעבד כרצף בבית הספר בו למדה תאיר, "נופי גולן". על פי עדותו, זדורוב סירב לתת לה סיגריה, ובין השניים התפתח דין ודברים, שבמהלכו קיללה הילדה את הרצף, והוא בתגובה רצח אותה בדקירות סכין, שהחזיק במסגרת עבודתו.

אשת החשוד: "בעלי בחיים לא הרים יד"

אשתו של החשוד ברצח הילדה תאיר ראדה, אולגה זדורוב, אומרת כי היא לא מאמינה לגרסת המשטרה, לפיה בעלה רצח את הילדה מקצרין. "בעלי הוא אדם מאוד טוב", טוענת אולגה זדורוב, "אני מכירה אותו כבר 3 שנים".

אשתו הוסיפה: "יש לנו תינוק קטן, ובחיים הוא לא הרים עליי יד או על כל אדם אחר, ואפילו לא צעק. אנחנו לא רבים. הוא לא היה עושה דבר כזה, בטח שלא בגלל סיגריה. הוא נכנס לשירותים רק כדי לעשן. בחיים הוא לא עשה את זה".