נגנזה תלונת הסניגורית נגד השופט עודד גרשון; המשטרה: "טיעוניה של עו"ד סלבצקי היו מגוחכים"

גרשון נחקר בעקבות תלונה שהגישה נגדו בת-זוגו לשעבר, המכהנת כסניגורית הציבורית המחוזית בחיפה * צו איסור פרסום אינו מאפשר לפרסם את מהות הטענות נגדו

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, סגר את תיק החקירה נגד סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט עודד גרשון, מחוסר ראיות מספיקות. גרשון נחקר במסגרת פרשת "השופט והסניגורית", בעקבות תלונה שהגישה נגדו בת-זוגו לשעבר, עו"ד גליה סלבצקי, המכהנת כסניגורית הציבורית המחוזית בחיפה. צו איסור פרסום שהוצא בשעתו על הפרשה, וצומצם רק באופן חלקי, אינו מאפשר לפרסם את מהות הטענות שהעלתה סלבצקי נגד השופט.

את ההודעה על סגירת התיק מסר עוזרו של מזוז, עו"ד רז נזרי, לפרקליטו של השופט, עו"ד פנחס רובין, ממשרד גורניצקי. בתוך כך, הודיע היום (ד') השופט גרשון, שיצא לחופשה עם זימונו לחקירה, כי בכוונתו לשוב מחר לעבודה.

כזכור, גרשון וסלבצקי היו בני זוג במשך כשש שנים, עד שנפרדו באחרונה. זמן קצר אחר כך, התלונן השופט במשטרה על שמישהו מנקב את צמיגי רכבו. לאחר מעקב של המשטרה, תועדה סלבצקי במצלמה נסתרת כשהיא מנקבת את הגלגלים. גם עובר אורח רשם את מספר רכבה, הנמלט מהמקום.

סלבצקי, שהכחישה את המיוחס לה, חשודה שעשתה כן שבע פעמים. היא היתה נתונה יותר משבוע במעצר-בית, ובפרקליטות עדיין מגבשים נגדה כתב אישום. במשרד המשפטים הבהירו, שהיא אינה צפויה לשוב לעבודתה, עד למועד פרישתה, בסוף החודש.

גורם משטרתי בכיר אמר ל"גלובס", כי "כל מי שקרא את החומר הבין מייד שטיעוניה מגוחכים, אין להם ידיים ורגליים ושקל מאוד להפריכם". הגורם מסביר מדוע למרות זאת נסגר התיק רק מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה: "אין דרך לסגור תיק כזה מחוסר אשמה. נימוק כזה יכול להיות רק בסיטואציה שהגיע חשוד אחר שהתוודה במעשה או משהו דומה. גם כשאתה יודע שזה קשקוש, הסגירה היא עדיין מחוסר ראיות".

סניגורה של סלבצקי, עו"ד דוד יפתח, סירב להגיב על ההחלטה.

עו"ד פנחס רובין, פרקליטו של השופט, אמר בתגובה: "אני שמח בשמחתו של כבוד השופט, שהצדק יצא לאור ושכל שיוחס לו היה עורבא פרח, והתברר ככזה במהירות הבזק ע"י פעילות נמרצת ויעילה של המשטרה ואחר כך של הפרקליטות והיועמ"ש, שנתן את הכרעתו ללא דיחוי. השופט יחזור לשבת על כס השיפוט כבר מחר".