קרן וורבורג-פינקוס תנסה למחוק את אליאנס מהבורסה במיזוג תמורת מזומן

הערכות: לאחר שתרכוש שליטה מלאה על אליאנס, תנפיק אותה בבורסה זרה שווי הרכישה ירד ב-3 מיליון דולר ל-45 מיליון דולר - גבוה ב-22% מהמחיר בבורסה

קרן הפרייבט אקוויטי וורבורג-פינקוס - (Warburg Pincus) מתכננת למחוק את חברת הצמיגים אליאנס מהבורסה המקומית. בדיווח שיצא היום הודיעה חברת אליאנס כי "הרוכשים הפוטנציאלים הודיעו על רצונם לרכוש את החברה במלואה. אי לכך, החלה החברה לנהל מו"מ עם הרוכשים הפוטנציאלים למכירת כל החברה בדרך של מיזוג תמורת מזומן". עוד נמסר כי שווי החברה נקבע על 45 מיליון דולר, גבוה בכ-22% ממחיר השוק בתום שבוע המסחר בשבוע שעבר, אך נמוך ב-3 מיליון דולר מהשווי הראשוני שנגזר לחברה. להערכת החברה העסקה תושלם במהלך הרבעון השני של 2007.

מההודעה עולה כי הקרן האמריקנית בשיתוף עם איש העסקים ההודי, YOGESH MAHANSARIA, לא מסתפקים ברכישת חלקו של אליעזר פישמן (80%) בחברה, כפי שנקבע בסיכום הראשוני. אופן הפעולה שהם נוקטים, מרמז כי הקרן חושבת שהחברה נסחרת כיום בדיסקאונט, ועל כן היא רוצה לנצל את המחיר העכשווי על ידי רכישת מלוא הפעילות, כך שלבסוף תיהפך אליאנס לחברה פרטית. בהמשך צפוי כי בעלי השליטה החדשים ינסו לרכוש גם את איגרות החוב הסחירות של החברה הנמצאים במחזור.

הקרן החליטה לרכוש את מלוא השליטה על ידי דרך של מיזוג. על פי הערכות בחרה הקרן בדרך זו, כיוון שלדעתם כוחו של מיעוט הרוצה לנטרל את תהליך ההשתלטות מוגבל יותר. ישנן אפשרויות מגוונות לבצע את ההליך בדרך זו. דרך אחת לביצוע המהלך היא על ידי הקמת תאגיד מסוים, מרוקן מפעילות, אליו תאוחד החברה הציבורית, ולאחר המיזוג ירכשו בעלי השליטה החדשים את אחזקות המיעוט.

דרך ההשתלטות המקובלת היום היא על ידי הצעת רכש מלאה למניות החברה. על פי דרך זו על הקרן לרכוש תחילה את מניות השליטה של פישמן, לאחר מכן לרכוש מניות נוספות בבורסה עד לרמת שליטה מקסימאלית של 90%, ולאחר מכן להגיש הצעת רכש מלאה למיעוט. על פי דרך זו רק אם פחות מ-5% מהמיעוט מתנגד למהלך, נעשית רכישה בכפייה שלאחריה הופכת החברה לפרטית ונמחקת ממסחר. לעומת זאת, על פי דרך של מיזוג, בתנאים מסוימים, נדרש רוב נמוך יותר מקרב המיעוט על מנת למחוק את החברה מהמסחר.

על פי הערכות, לאחר שתושלם ההשתלטות על אליאנס תנסה הקרן האמריקנית להנפיקה בבורסה זרה, ולקבל שווי גבוה יותר מאשר המחיר הנוכחי בבורסה הישראלית. קרן הפרייבט אקוויטי הגלובלית וורבורג-פינקוס (Warburg Pincus), ביצעה השקעות בהיקף של 20 מיליארד דולר ב-525 חברות. אם עסקת אליאנס תושלם, היא לא תהיה החברה הישראלית היחידה בפורטפוליו שלה. קרן ההשקעות היא גם בעלת השליטה בחברת נס, בעלת מניות בחברת סופטווץ' (8.5%) ובחברות נוספות.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"