קרדן נדל"ן ורסידו יקימו במשותף כ-1,200 יחידות דיור על קרקעות פרטיות בבאר יעקב

[ לפורום הבורסה בת"א ] ניהול הפרויקט לרבות השיווק והמכירות יבוצע על ידי קרדן נדל"ן

קרדן נדל"ן חברת בת של קרדן ישראל , חתמה אתמול (ג') על מזכר עקרונות עם רסידו לפיו יקימו השתיים במשותף כ-1,200 יחידות דיור על קרקעות פרטיות בחלק המערבי של הישוב באר יעקב. ניהול הפרויקט לרבות השיווק והמכירות יבוצע על ידי קרדן נדל"ן.

על-פי העסקה רוכשת קרדן נדל"ן 50% מזכויותיה של רסידו הכוללות קרקע לכ-120 יחידות דיור וכן עסקאות קומבינציה לכ-1,100 יחידות דיור נוספות.

בין החברות סוכם, כי קרדן נדל"ן "תכנס לנעליה" של רסידו בעסקאות הקומבינציה וכן תשלם סכום של 23 אלף דולר ליח"ד בגין הקרקע ל-60 יחידות הדיור ובסה"כ כ-1.4 מיליון דולר. בנוסף תקדים קרדן נדלן תשלום היטלי פיתוח בסכום של 10 מליון שקל. כמו כן הסכימו החברות על מנגנון לתשלום פרמיה לרסידו כתלות בתוצאות הפרויקט והצלחתו.

תוכנית המתאר העומדת לקבל תוקף, מגדירה במתחמים הנרכשים בנייה רוויה בצפיפות נמוכה וכן יחידות דיור צמודי קרקע. להערכת החברות ניתן יהיה להתחיל בשיווק הפרויקט בשנת 2007.

ביישוב באר יעקב מתגוררים כיום כ-9,000 תושבים ועפ"י תוכניות המתאר עתידה העיר לגדול לכ-50 אלף תושבים בעשור הקרוב.

לדברי איתן סורוקה יו"ר קרדן נדל"ן, "העסקה משתלבת היטב במדיניות קבוצת קרדן להרחבת פעילות הנדל"ן בישראל והחברה ממשיכה לבחון עסקאות נוספות בתחומי המגורים והמשרדים.

בקרדן מאמינים, כי בזכות המיקום האטרקטיבי של הישוב, מערכת התחבורה - כביש 431 והרכבת עתודות הקרקע ותנופת הבנייה המתוכננת בישוב בשנים הקרובות, עתידה באר יעקב למשוך אליה משפרי דיור וזוגות צעירים מכל ישובי הסביבה".

קרד"ן נדלן מקבוצת קרדן מנוהלת על ידי תמיר דגן ועוסקת בייזום ובניה בתחום המגורים והמשרדים בישראל. החברה מעורבת כיום בהקמת יותר מ-2,500 יחידות דיור ברחבי הארץ.

במקביל, לעיסקה עם קרדן הודיעה היום (ד') חברת רסידו כי בכוונתה להנפיק את חברת מלימור הנמצאת בבעלותה בבורסה של תל אביב ועיקר פעילותה בתחום הנדל"ן והתשתיות.

רסידו ניהלה מזה תקופה ארוכה מגעים למכירת מלימור אולם, אלו לא הבשילו ונראה שהחברה החליטה לפעול בכיוון ההפוך, תוך גיוס כספים מאג"ח להמרה ומכירת מניות להציבור, והרחבת הפעילות הנדל"נית בישראל ובעולם.