אירונאוטיקס לביהמ"ש: גל תעופה אינה זכאית לעמלה בגין עסקת המזל"טים עם ניגריה

זאת מכיוון שהעסקה בניגריה לשיווק מזל"טים מתוצרתה מעולם לא יצאה אל הפועל

חברת אירונאוטיקס מערכות הגנה, העוסקת בייצור וביצוא של מערכות הגנה ואבטחה, טוענת כי העסקה בניגריה לשיווק מזל"טים מתוצרתה מעולם לא יצאה אל הפועל, ולכן חברת גל תעופה יועצים ומהנדסים, שעימה התקשרה לשם קידום העסקה, אינה זכאית לעמלה.

גל תעופה, העוסקת בייצוא של מוצרים ומערכות נשק וביטחון למדינות שונות, הגישה תביעה להצהיר כי היא זכאית לקבל מאירונאוטיקס עמלה בשיעור של 3.5% (כ-9 מיליון דולר) משווי העסקה, הנאמד - לפי הפרסומים - בכ-260 מיליון דולר.

אירונאטיקס מכחישה את טענת גל תעופה בדבר זכאותה לעמלה ואת הטענה בנוגע לשווי העסקה. לדבריה, גל תעופה מבססת את תביעתה על מידע שפורסם בעיתונות הנוגע לעסקה אחרת, במסגרתה היא פועלת לאספקת מערכות הגנה ואבטחה לחופים עבור משרד התחבורה הניגרי. אירונאוטיקס מציינת כי אין כל קשר בין פרויקט זה לבין פרויקט המזל"טים, בו היתה מעורבת גל תעופה.

גל תעופה טענה, כי היא זו שפעלה בפני הדרגים הבכירים ביותר בניגריה כדי לקדם את מכירת המזל"טים מתוצרת אירונאוטיקס, והיא זו שיצרה את הקשר בין הצדדים. לדבריה, לאחר שניצלה את שירותיה ולאחר שהעסקה עם ממשלת ניגריה החלה לקרום עור וגידים, התכחשה אירונאוטיקס בחוסר תום לב להסכמות שהושגו עמה. (ת.א. 2450/06).