מבקר המדינה ביקש לבדוק ניגוד עניינים בין תפקידי רוב כיו"ר רשות המסים ויו"ר איגוד הכדורסל

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, העלה בדו"ח ממאי 2006 את החשש לניגוד עניינים בין תפקידיו של איתן רוב ברשות המסים (2001-2005) לתפקידו כיו"ר איגוד הכדורסל. להלן מה שנכתב בדו"ח:

"לנוכח ממצאי הביקורת, יש מקום שרשות המסים, בהתייעצות עם משרד המשפטים ונציבות שירות המדינה, ישקלו את הצורך לבחון את ההחלטות שהתקבלו באגף המכס והמע"מ וברשות המסים בתקופה הנדונה (2001- 2005. ס.ק), בעניינים הקשורים בנושאי ספורט, איגוד הכדורסל וחברת מינהלת הליגה וגופים כלכליים ומסחריים שהם קשורים עמם, ובעניין אנשי עסקים שחברים במוסדות האיגוד, כדי לוודא שההתחייבויות בהסדרים למניעת ניגוד עניינים מולאו כהלכה".

לינדנשטראוס קובע כי רוב מסר מידע חלקי בלבד בעת שגובשו הסדרים למניעת ניגודי עניינים בין תפקידו בשירות המדינה - ראש אגף המכס ומע"מ ולאחר מכן מנהל רשות המסים - לבין תפקידיו באיגוד הכדורסל. נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר, קובע המבקר, הסתפקו בדיווחו של רוב ולא בדקו את העובדות בעצמם. למרות פוטנציאל ניגוד העניינים, המשיך רוב להשתתף בישיבות הנשיאות של איגוד הכדורסל והנהלתו, שבהן נדונו נושאים כלכליים ומסחריים, נמנע מלדווח על הפעילות הכלכלית הנרחבת של האיגוד, והוסיף לקבל פרוטוקולים שעסקו גם בנושאי מיסוי. רוב גם לא טרח לדווח לנציבות ולאוצר על הקמת מינהלת ליגת העל, חברה פרטית שהיתה בעלת קשרים נרחבים עם האיגוד, שבה שימש רוב כדירקטור.

רוב נכנס לתפקיד מנהל רשות המסים ביוני 2004, אבל רק תשעה חודשים מאוחר יותר נחתם עמו הסדר מתוקן למניעת ניגוד עניינים. דו"ח המבקר מגלה כי רוב השתתף בדיונים בהיבטי מס, גם באיגוד וגם במנהלה, ולפיכך קבע כי לא עמד בהתחייבויותיו למניעת הפוטנציאל של ניגוד העניינים.

עוד ביקר לינדנשטראוס את העובדה כי בשנים הנדונות, שבו מילא את התפקידים ברשויות המס ובכדורסל, קיבל רוב תעודת חבר בהנהלת האיגוד, המקנה כניסה חופשית לכל האירועים ובמרכזם משחקי הליגה, הגביע ונבחרת ישראל. הוא גם קיבל חינם מנוי יוקרתי בהיכל נוקיה לכל משחקיה של מכבי תל-אביב ביורוליג. לרבים ממשחקי היורוליג קיבל רוב כרטיס נוסף.

רוב היה חייב לדווח על ההטבות הללו, קובע לינדנשטראוס, כדי שהנציבות ורשות המסים יוכלו לבדוק את תקינותם והאם אינם פוגעים בדימויו של השירות הציבורי.