מריל לינץ' על מכתשים אגן: בחברות מחזוריות מומלץ להשקיע בשפל - מכתשים קרובה אליו

בבנק ההשקעות מצטרפים לסיטיגרופ ומעלים ההמלצה ל"קנייה" לאחר שמניית החברה הניבה תשואה של 24% בחודשיים האחרונים

בית ההשקעות מריל לינץ' הצטרף היום למגמה של העלאת ההמלצה למכתשים אגן , כשהעניק לה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 29.5 שקלים, כ-20% מעל מחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסה בתל-אביב. מדובר בהעלאת ההמלצה מ"ניטראלי".

כלכלני הבנק מציינים כי מאז אמצע מאי 2006 מניית מכתשים הניבה תשואת חסר מול מתחרותיה בשוק. עם זאת, טוענים כלכלני הבנק, מניות מחזוריות יש לקנות בתחתית המעגל ולא בהכרח כשהעתיד נראה ורוד. במריל לינץ' מציינים, כי שנת 2007 תהיה שנת מעבר עבור מכתשים אגן.

בנוסף, לראות טובה יותר לגבי ההנהלה החדשה של מכתשים אגן (החלפתו של שלמה ינאי באברהם ביגר) והמחוייבות שלה לארגון מחדש בחברה, שמביאים אותה קרוב לתחתית המחזור, במריל לינץ' מעודדים מהיציבות בשוק קוטלי הזרעים שעשויה להוביל לצמיחה בשווקים החקלאיים במדינות מפתח.

במריל לינץ' מעריכים כי תוצאות חלשות ברבעון הרביעי של 2006 יביאו את הנהלה החברה ל'ניקוי אורוות' ומדובר בזמן טוב לעשות זאת, להערכתם.

שיעור הרווח הגולמי צפוי להערכת כלכלני הבנק לרדת ל-33% וחוזקת השקל מול הדולר עשוטיה לגלח כ-2.5 מיליון דולר משורת הרווח לפני מס וריבית.

העלאת ההמלצה של מריל לינץ' מגיעה לאחר שמוקדם יותר השבוע החלו כלכלני סיטיגרופ לסקר את המניה בהמלצת "קנייה". במהלך החודשיים האחרונים התאוששה מניית החברה, לאחר ירידה חדה בערכה, כשהשלימה עלייה כוללת של כ-24%. בבית ההשקעות פסגות אופק המליצו בשבוע האחרון למשקיעים להגדיל את החשיפה למכתשים אגן דרך בעלת השליטה בה, כור .

מכתשים אגן