ממה מורכב אמון ? אמינות, כבוד והגינות

עובדים מציינים באופן עקבי את האמון כאחד הדברים שהם הכי רוצים ממקום העבודה שלהם

עובדים מציינים באופן עקבי את האמון כאחד הדברים שהם הכי רוצים ממקום העבודה שלהם. על פי מודל Great Place to Work, האמון מורכב משלושה ממדים: אמינות, כבוד והגינות.

1. אמינות - האופן שבו העובד רואה את המעביד. מנהלים צריכים לתקשר באופן קבוע עם העובדים על הכיוון של הארגון ועל התוכניות שלו, לעודד אותם ולפעול על פי הרעיונות שלהם.

אבל עובדים בעיקר מעריכים סביבת עבודה שבה מתעלמים מההיררכיה, ואינטארקציה טלפונית או פנים אל פנים עם המנהלים כחלק משגרת היום.

בחברת המזון ג'נרל מילס בבריטניה המנהל מכיר כל אחד בשמו, והוא נוהג "להסתובב הרבה במשרד ועוצר לדבר עם אנשים בצורה מאוד לא מפחידה", מספר אחד העובדים.

"בעצם אין פה היררכיה, אף שאנחנו עובדים בתאגיד בינלאומי גדול", אומר עובד ב-Novo Nordisk Farma בפינלנד. "כל אחד מאיתנו יכול לפנות לכל אחד בכל חלק של הארגון במדינה אחרת בלי לדאוג לגבי עקיפת הסמכות".

אולריך הולץ, מנהל משאבי האנוש של מיקרוסופט באירופה, אומר שלפידבק אין ערך אם אינו משפיע על העסק. "הסוד הוא שהצוות יראה שהחברה מכניסה את השינויים", הוא אומר.

2. כבוד - האופן שבו מנהלים מתייחסים לצוות שלהם. זה כולל הענקת סמכות, ציוד, משאבים והכשרה מספקת כדי לבצע את עבודתם, וכן הכרה ותגמול על מאמץ ועל תוצרת טובה.

"אני מרגיש שסומכים עלי ושלמנהלים יש אמון בי", אומר עובד בשרינג הבריטית. "גורמים לי להרגיש חשוב, שמעריכים את העבודה הקשה שלי ושההתפתחות שלי היא בעדיפות עליונה. החברה לא רק מקשיבה לי אלא גם נוקטת פעולה מיידית. ההנהלה מדגימה מחויבות לכל עובד בחברה ובונה את האמון יום יום", אומר העובד. ב-ConSol Software הגרמנית משתתפים בכל פעם שני עובדים בישיבות הדירקטוריון.

האמינות מוגברת כאשר המנהלים חולקים את המשימות ואת חלל העבודה. עובד ב-Stopgap התרשם לראות את המנכ"לית מנקה במו ידיה את המקרר.

"אין פה שום סמלי סטטוס או מקומות עבודה מסומנים או אינטריגות פוליטיות", מתפאר עובד ב-אי.ביי גרמניה.

3. הגינות - כדי להיראות הוגנת, חברה צריכה לתגמל את העובדים על הצלחתה הכלכלית באמצעות חלוקת רווחים ובונוסים. נוסף לכך, כל עובד צריך לקבל הזדמנות שווה להכרה, והחלטות בעניין גיוס וקידום צריכות להיעשות ללא משוא פנים.

לרוב מקומות העבודה המופיעים ברשימת מקומות העבודה הטובים יש תוכניות לעידוד צדקה ופעילות קהילתית. ערכי הארגון צריכים להיות חלק מכל פעולה שלו.

עובד ב-Sapient בבריטניה מספר שערכי היסוד של החברה ארוגים בתוך כל דבר שהיא עושה, ומשפיעים על כל שיחה, החלטה ואינטראקציה עם לקוח. חברת Happy הבריטית, המנסה לשמור בכל מחיר על ערך השקיפות, מפרסמת את כל הנתונים הכספיים, כולל משכורות הבכירים, באתר האינטראנט שלה.

החדשות הטובות הן שכמעט לא עולה כסף ליצור מקום עבודה עם אמון גבוה. "אין צורך בכלים ספציפיים", אומר הולץ ממיקרוסופט. "רק מערכת חזקה וברורה של ערכים. לאחר מכן, ההשקעה היחידה היא של זמן".