בכר טרם קיבל החלטה אם להיענות לבקשה להתמנות למנהל רשות המיסים הזמני

ההערכות הן כי ההסתברות לקבלת התפקיד עומדות על 50-50 * באם לא ימונה, יוצע התפקיד למאיר קפוטא, הממונה על הכנסות המדינה הפורש

מנכ"ל משרד האוצר היוצא, יוסי בכר, טרם קיבל את ההחלטה אם להיענות לבקשתם של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושר האוצר, אברהם הירשזון, לקחת עליו את תפקיד מנהל רשות המיסים הזמני.

במידה ובכר יחליט שלא להיענות לבקשה, התפקיד יוצע לממונה על הכנסות המדינה היוצא, מאיר קפוטא, שמוכר היטב גם במשרד ראש הממשלה וגם במשרד האוצר ואומרים עליו שהוא "איש מצויין". על פי ההערכות ההסתברות להסכמתו של בכר להתמנות לתפקיד עומדת על 50-50.

בכל מקרה, בין אם בכר יקח עליו את התפקיד, או שהוא יוטל על קפוטא, הממשלה תידרש להעבירו בתהליך אישור פורמלי, למרות שמדובר במינוי זמני לשלושה חודשים.

המינוי יצטרך לקבל את אישורו של נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, ואז הממשלה תוציא הודעה מסודרת על המינוי הזמני וכן תפרסם את המינוי גם ברשומות, העיתון הרשמי של מדינת ישראל. יתכן שגם היועץ המשפטי לממשלה יצטרך לתת דעתו בנושא.

בכר פורש מתפקידו באוצר ביום ראשון הקרוב והוא נדרש לתקופת צינון של שישה חודשים עד שנה לפני שיוכל לעבור לתפקיד כלשהו בסקטור הפרטי. אם יקח על עצמו את התפקיד הזמני ברשות המיסים, תידחה תקופת הצינון שלו והמגבלות עליו אף עשויות לגדול.