אי.בי.אי מאמינים באלוני חץ: יתרת מזומנים של 500 מיליון שקל תנותב להשקעות חדשות

בבית ההשקעות חוזרים על המלצת "קנייה" לחברה ומעלים את מחיר היעד ל-26 שקלים * בין הנימוקים להעלאת מחיר היעד: מימוש האחזקות בחברת הנדל"ן עוגן והגדלת ההשקעות ב-PSP השוויצרית

בית ההשקעות אי.בי.אי. עדכן הבוקר את המלצתו לחברת הנדל"ן אלוני-חץ , שבשליטת נתן חץ. בבית ההשקעות הותירו את ההמלצה למניה על "קנייה", ועדכנו את מחיר היעד כלפי מעלה ל-26 שקלים. מימוש הנכסים בגרמניה ובעוגן נדל"ן מניב והגדלת ההשקעות במניות PSP השוויצרית הם הסיבות העיקריות, העומדות מאחורי עדכון מחיר היעד של המניה.

החברה מימשה את אחזקתה במניות עוגן אותן רכשה בשנת 2000. ערכן של מניות "עוגן" עלה בבורסה בעקבות השבחת מתחם מקרקעין ברמת החייל שבתל-אביב, הקמת מרכז רפואי-אשפוזי וזכויות בנייה נוספות שטרם נוצלו. תמורת המכירה של מניות "עוגן" הקנתה לאלוני-חץ רווחי הון של 140 מיליון שקל לפני מס.

מעסקת עוגן נגזר תמחור גבוה יותר לחברת הבת (79%) של אלוני-חץ, אמות השקעות . גם תשואת האג"ח של אמות שירדה ל-4.38% משקפת ירידה בפרמיית הסיכון של חברות נדל"ן. "להערכתנו, תחל אמות השקעות לחלק דיווידנד לבעלי מניותיה במהלך שנת 2007 ובהתאם למדיניותה התשקיפית ערב הנפקתה", מציין יוסף הייטנר, אנליסט אי.בי.אי. .

ביום ראשון הודיעה אלוני-חץ כי הצליחה להגיע לאחזקה של כ-6 מיליון מניות של חברת PSP PROPERTIES (כ-12.6% מהון המניות של החברה). הפער בין מחיר הרכישה של המניות לבין מחירן בבורסה משקף "רווח על הנייר" בהיקף של כ-43 מיליון פרנק שוויצרי (כ-150 מיליון שקל). ההערכות הן ש-PSP צפויה לחלק דיבידנד של כ-2.4 פר"ש למניה, נתון התומך בתשואה חד-ספרתית גבוהה יותר מרכישה ישירה של נכס נדל"ן בשוויץ.

עוד מוסיף הייטנר בסקירתו, שהחברה השוויצרית מנוהלת בשמרנות יתרה וכי קיים פוטנציאל רב בהשבחתה הן מבחינת עסקי הנדל"ן והן בהיבט הפיננסי. הייטנר מעריך שאלוני-חץ עדיין בונה את הפוזיציה ב-PSP, ושלאחריה יבוצע חילופים בהנהלת החברה אשר יביא להשבחת ערכה של PSP בעבור בעלי המניות שלה.

בקופת החברה של אלוני-חץ לבדה נחים 500 מיליון שקלים במזומן, ובאי. בי. אי. מעריכים שיתרה זו עשויה לתדלק השקעות חדשות - הן במניות PSP נוספות והן להשקעות חדשות בשווקים חדשים, לרבות בהודו.