עתירה : לחייב את לבני בפס"ד לכנס הוועדה לבחירת שופטים ב-25 במארס

בן ציון ציטרין טוען בעתירה לבג"ץ כי לבני כבר הבטיחה בעבר לכנס את הוועדה, אך הכינוס נדחה

יש לחייב את שרת המשפטים ציפי לבני בפסק דין לעמוד בהודעתה לכנס ב-25 למארס את הוועדה למינוי שופטים לבית המשפט העליון. כך טוען העיתונאי לשעבר, בן ציון ציטרין, בתגובה שהגיש היום (ג') להודעת שרת המשפטים, ציפי לבני, ביחס למועדי הכינוס של הוועדה לבחירת שופטים.

ציטרין עתר לבג"ץ בבקשה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, כיוון שכיום מכהנים בבית המשפט העליון 12 שופטים, מהם שניים במינוי זמני, במקום 15 שופטים האמורים לכהן בעליון. השופטים האחרונים שמונו לעליון היו במאי 2004 בתקופתו של יוסף לפיד כשר המשפטים. מאז פרשו מספר שופטים לגמלאות.

שלשום ביקשה פרקליטות המדינה לדחות את עתירתו של ציטרין על הסף. זאת, לאחר שהודיעה בשם לבני כי הוועדה לבחירת שופטים תתכנס ב-27 לינואר וב-15 למארס לבחירת שופטים לבתי המשפט השלום והמחוזיים וב-25 למארס - למינוי שופטים לעליון.

בתגובה לכך הודיע ציטרין, באמצעות עו"ד חיים שטנגר, כי יש לחייב בפסק דין את השרה לבני לעמוד בהודעתה כדי למנוע דחיות אפשריות נוספות וצפויות של הוועדה. זאת, לדבריו, בשל התנהלותה של לבני, שהודיעה בעבר על כינוס הוועדה, אך דחתה אותו.

ציטרין מציין כי בסוף נובמבר הודיעה לבני כי הוועדה תתכנס ב-31 לינואר 2007, אך ישיבה זו נדחתה ל-27 לפברואר. אלא שב-27 לפברואר התברר לציטרין כי הוועדה לא תדון בנושא בחירת שופטים לבית המשפט העליון, וכי הנושא יועלה רק ב-25 למארס 2007. "איני משוכנע בביטחון מלא כי גם ישיבה זו לא תידחה", טוען ציטרין.

עוד אומר ציטרין כי בשל דרך התנהלותה של לבני הוא זכאי לקבל הוצאות משפט ושכר טרחה של עו"ד. דיון בנושא אמור להתקיים מחר בפני הרכב שופטים, שבראשו יעמוד השופט אשר גרוניס. (בג"ץ 85/07).