חברת בת של וילי פוד מימשה האופציה לרכישת מפיצת מזון כשר בארה"ב תמורת 3.7 מיליון דולר

הרכישה צפוייה לסייע לחברה באסטרטגיית החדירה לשוק המזון הכשר בארה"ב * ב-2006 הסתכם מחזור המכירות של הנרכשת בכ-7.5 מיליון דולר

יבואנית המזון וילי פוד הודיעה היום לבורסה כי זרוע הפעילות הבינלאומית של החברה, וילי-פוד אינטרנשיונל, נענתה לאופצייה שניתנה לה לרכישת חברת "לאיש מוצרי מזון ישראלי".

החברה הנרכשת היא חברה אמריקאית בבעלות פרטית העוסקת בייבוא, שיווק, הפצה ומכירה של מזון כשר בארה"ב - בעיקר בניו-יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט. תמורת הרכישה תשלם וילי פוד אינטרנשיונל 3.7 מיליון דולר. האופציה לרכישת החברה האמריקאית ניתנה לווילי-פוד עד סוף חודש ינואר.

בגין רכישת לאיש שילמה החברה במזומן 3.3 מיליון דולר המהווים כ-89% מהסכום, והיתרה, 400 אלף דולר, תשולם תוך 18 חודשים ותלויה בגביית החובות של לאיש. בעל השליטה בלאיש התחייב להישאר בתפקידו לפחות במהלך השנתיים שלאחר הרכישה.

וילי פוד ציינה היום כי מחזור המכירות של לאיש עמד ב-2006 על סך של כ-7.5 מיליון דולר, אך כיוון שמדובר בחברה פרטית, לא ערכה החברה דוחות כספיים. הנתונים התבססו, בין השאר, על בדיקת נאותות שערכה וילי פוד אינטרנשיונל. בעבר ציינה וילי פוד כי היקפי המכירות של לאיש הינם מהותיים לפעילות חברת הבת שלה, וילי פוד אינטרנשיונל.

וילי פוד אינטרנשיונל תממן 1.5 מיליון דולר מסכום הרכישה באמצעות הלוואה בנקאית, והיתרה תמומן באמצעות מקורות עצמיים.

רכישת הפעילות והנכסים של איש תרוכז באמצעות חברת בת של וילי-פוד אינטרנשיונל (חברה נכדה לוילי-פוד השקעות) תחת השם "WF מפיצי מזון כשר". החברה רואה במהלך צעד משמעותי באסטרטגיית החדירה לשוק המזון הכשר בארה"ב, בי היא מתכוונת להרחיב את פעילותה.

עוד ציינה וילי פוד, כי היא לא צופה חיובי מס או היטלים שיוטלו על חברת הבת או החברה הנכדה כתוצאה מהעסקה.