עו"ד אלי ביטון מר"ג הורשע בבית משפט השלום בת"א בשתי עבירות של גניבה בידי מורשה

התיק נדחה לשמיעת הטיעונים לעונש בעוד כחודש

עו"ד אלי ביטון (57) מר"ג הורשע בבית משפט השלום בת"א בשתי עבירות של גניבה בידי מורשה. התביעה טענה בסעיף האישום הראשון כי הנאשם ייצג את מזל אלנקרי מר"ג בתביעה כספית נגד העיתון "מעריב" לבית הדין האזורי לעבודה בת"א. בינו לבין אלנקרי סוכם כי שכר הטרחה יהיה 20% מכל תקבול שיתקבל מהעיתון.

הצדדים הגיעו להסכם פשרה על פיו ישלם מעריב לאלנקרי סך של 114,528 שקל. עו"ד ביטון נטען בכתב האישום לא הודיע לאלנקרי על קבלת הכספים ממעריב והפקיד את הכספים בחשבונו הפרטי בבנק וחרף פניות חוזרות ונישנות של המתלוננת אליו הוא חזר וטען בפניה כי הכסף ממעריב לא הגיע לידיו.

בסעיף האישום השני נטען כי הנאשם ייצג לקוח נוסף בשם משה כספי מפתח תקווה בתביעת פיצויים שהגיש נגד חברת ביטוח ישיר בגין תאונת דרכים. כספי הגיע לידי הסכם עם ביטוח ישיר על פיו תשלם לו זו באמצעות הנאשם כבא כוחו פיצוי של 8,800 שקל.

חברת הביטוח הוציאה שיק בסכום זה לפקודת הנאשם והלה הפקיד את השיק בחשבונו בבנק מבלי להודיע לכספי. על קבלת כספי הפיצויים עבורו. ובתגובה לפניות חוזרות ונישנות של כספי הוא טען בפניו כי כספי הפיצויים טרם הגיעו לידו ורק כעבור כ-8 חודשים לאחר שנודע לכספי באקראי כי השיק נשלח זה מכבר לנאשם העביר לו הלה את כספי הפיצויים לאחר שניכה מהם את שכר טרחתו.

הנאשם כפר בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום באמצעות באי כוחו עורכי הדין ציון אמיר וגיא שמר. אולם השופט דניאל בארי קבע בהכרעת הדין כי גירסתו של הנאשם אינה מהיימנה בעיניו והוא פעל בניגוד לאתיקה המקצועית.

השופט קבע כי הנאשם מסר פרטים כוזבים ללקוחותיו, הסתיר את עובדת קבלת הכספים במשך חודשים רבים והשתמש בהם לשימושו הפרטי ודברים אלה מצביעים על שליחת יד במרמה בכספי הפיקדון ועונים לכאורה ליסודות הפיזיים והנפשיים של העבירה המיוחסת לנאשם.

לסיכום קבע השופט כי התביעה הוכיחה במידת הוודאות הדרושה במשפט הפלילי את העבירות המיוחסות לנאשם. התיק נדחה לשמיעת הטיעונים לעונש בעוד כחודש. (ת.פ. 1207/05).