לקראת אירוח המשחקים האולימפים בבייג'ינג ב-2008 בסין לוטשים עיניים גם למשחקי החורף

מדובר על המשחקים שיערכו ב-2018 * הגשת הצעה למשחקים עשוייה לפגוע בסיכויי ההצלחה של השכנה באסיה, דרום קוריאה

סין מתכוננת בימים אלה במרץ רב לאירוח המשחקים האולימפיים בקיץ 2008 בבייג'ינג, לוטשת המדינה גם לאולימפיאדת החורף המתקיימת כל ארבע שנים בתפר בין משחקי הקיץ. על פי הדיווחים סין שוקלת להגיש הצעה לאירוח המשחקים בשנת 2018. כך צוטט נציג סין בוועד האולימפי הבינלאומי (IOC).

משחקי החורף הבאים בשנת 2010 יערכו בוונקובר והמארחת של משחקי 2014 תיקבע בחודש יולי הקרוב, כאשר המתמודדות הסופיות הן: דרום קוריאה, אוסטריה ורוסיה. בתחילת תהליך מיון המועמדות השתתפה גם סין בתהליך אך לא העפילה לשלבים הסופיים.

דובר ה-IOC מסר בתגובה כי "אנו תמיד מקדמים בברכה הבעת עניין של כל עיר המעוניינת לארח את האולימפידה". הוועד האולימפי בסין לא הגיב לציטוט של הנציג הבינלאומי.

אולם להבעת העניין באירוח, גם אם בצורה מרומזת ועקיפה, יש השפעה על הפוליטיקה והיחסים המדיניים של סין ושכנותיה באסיה. כיוון שבחירת המארחת לשנת 2014 עדיין על השולחן, נחשבים הרמזים הנאמרים כעת כצעד שעשוי לפגוע בסיכוייה של דרום קוריאה לזכות מול מתחרותיה ברוסיה ואוסטריה. זאת כיוון שלא הגיוני שיבשת אחת תארח שני משחקים עוקבים. בעבר התקיימה אולימפיאדת החורף רק פעמיים באסיה. בשתי הפעמים היה זה בערים ביפאן, בשנים 1972 ו-1998.

בשנת 2003, עת נקבעה העיר המארחת ל-2010 הייתה דרום קוריאה במרחק 2 קולות מניצחון על וונקובר. במקום השלישי הייתה אוסטריה המתמודדת גם הפעם. סין כאמור הייתה גם היא בין המציעות הראשוניות.

לדעתו של הנציג הסיני ב-IOC היכולת של מדינתו לארח את משחקי החורף תלויה בעיקר במצבה הכלכלי. "עם השיפור בתנאי המחייה של העם הסיני והשיפור בביצועי האתלטים, אני מאמין כי היום הזה מתקרב", הוא אמר.

לסין יש רקורד דל במשחקי החורף כאשר באולימפיאדה האחרונה שנערכה ב-2006 סיימה המדינה במקום ה-14 בצבירת המדליות עם שתיים מזהב. במשחקי הקיץ ב-2004 זכתה סין ב-32 מדליות זהב וניצבה בדירוג המדינות רק אחרי ארה"ב שצברה 36 מדליות.