שרביב תובעת 60 מ' ש' מהמינהל וממשרד הבינוי: גרמו לעיכוב פרויקט בנייה בחיפה

"רישומן של הזכויות במקרקעי הפרויקט על-שם המדינה הוסדר רק באוגוסט 2006, דבר שגרם לעיכוב של שנים בבניית הפרויקט"

החברה הקבלנית שרביב הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 60 מיליון שקל נגד מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. החברה טוענת כי נגרמו לה נזקים עצומים בשל מעשיהם ומחדליהם של הנתבעים, שגרמו לעיכוב בבניית פרויקט מגורים בחיפה.

לטענת שרביב, באמצעות עוה"ד יהשע חורש, אמיר כספרי ואביתר אזולאי, בעקבות זכייתה במכרז שנערך ביוני 2000, היא התקשרה בחוזה פיתוח עם המינהל ובחוזה בנייה עם משרד הבינוי כדי להקים בשכונת רמת אלון בחיפה פרויקט בנייה יוקרתי למגורים. הפרויקט קרוי "מגדלי שרביב" ובו 180 יחידות דיור בשלושה בניינים. שרביב שילמה למינהל למעלה מ-48 מיליון שקל עבור מקרקעי הפרויקט וכן נשאה במס רכישה של כ-2.5 מיליון שקל.

לדבריה, לפי החוזים, הקרקע היא בבעלותו המלאה של המינהל. ואולם, בפועל לאחר חתימת החוזים, כשביקשה לפתוח תיק תביעה לצורך הוצאת היתרי בנייה להקמת הפרויקט, הסתבר לה כי רשומה זכות חכירה של צד שלישי על אחת החלקות שיועדו לפרויקט.

שרביב מציינת, כי עיריית חיפה סירבה לאפשר לה לפתוח תיק בנייה עד להסדרת רישומם של מקרקעי הפרויקט על שמה של המדינה באופן מלא וללא סייג. לדבריה, רישומן של הזכויות במקרקעי הפרויקט על שם המדינה הוסדר רק באוגוסט 2006, דבר שגרם לעיכוב של שנים בבניית הפרויקט. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1157/07).