הרווח הנקי של נמל אשדוד גדל אשתקד ב-20% ועמד על 98 מיליון שקל

בהנהלה קראו להפחית ב-50% את דמי השימוש לחברת נמלי ישראל שהגיעו ב-2006 ל-281 מיליון שקל

חברת נמל אשדוד סיימה את שנת 2006 עם רווח נקי של 98 מיליון שקל - גידול של 20% לעומת 71 מיליון שקל ב-2005 (מתייחס ל-10.5 חודשים בלבד באותה שנה). על כך הודיעו היום (ב') במסיבת עיתונאים יו"ר הדירקטוריון, איריס שטרק, והמנכ"ל, שוקי סגיס.

על-פי הדוחות התפעוליים של החברה, עולה כי הכנסות החברה אשתקד גדלו ב-15% והסתכמו בלמעלה ממיליארד שקל, לעומת 773 מיליון שקל ב-2005. על-פי הנתונים, הרווח הגולמי גדל ב-21% והסתכם ב-303 מיליון שקל לעומת 219 מיליון שקל ב-2005. בהנהלה ציינו כי "ייתכנו שינויים מסוימים בדוחות הסופיים של החברה", זאת לנוכח העובדה כי טרם הועברו על-ידי חברת נמלי ישראל (חנ"י) דו"חות לשנת 2004 ולא נקבעו באופן סופי יתרות הפתיחה של ההשקעות בנמל איתן ל-2005.

שטרק וסגיס מתחו היום ביקורת על העובדה שדמי השימוש לחנ"י עמדו ב-2006 על 281 מיליון שקל לעומת 168 מיליון שקל בלבד ב-2005. השניים התריעו כי על-פי מנגנון החישוב הנוכחי, החברה צפויה לשלם בשנת 2007 דמי שימוש בגובה של 323 מיליון ש'.

לדברי שטרק, יש להקטין את דמי השימוש ב-50%. לטענתה, הסכם הביניים המסדיר את דמי השימוש פג באוגוסט 2005, והיעדר החלטה בנושא עלול לפגוע בעתיד באיתנות הפיננסית של החברה. שטרק דורשת להפעיל את מנגנון הבוררות הקבוע בהסכם הביניים, בדמות הקמת ועדה ממשלתית המשותפת למשרדי התחבורה והאוצר.

לדברי סגיס, אומדן ההשקעות לשנת 2007 עומד על 136 מיליון שקל בנוסף להשקעות חנ"י בתשתיות הנמל, אולם הנהלת הנמל מתנה את גובה ההשקעות בהפחתת דמי השימוש לחברה. סגיס מנה את היעדים של חברת הנמל בשנה הקרובה, ביניהם, גידול של 5% בסך תנועת המטענים; גידול של כ-10% בתנועת המכולות; שיפור התפוקות בממוצע של 22 מכולות לשעה; קיצור זמני שהיית אוניות בנמל ב-15% והקטנת נזקים ב-25% במונחים כספיים.

לדברי שטרק, הצליחה חברת הנמל, בזכות קיצור זמני ההמתנה וביטול היטלי הצפיפות וכן לרכוש לקוחות בינלאומיים חדשים.

על השביתה של עובדי הנמל בשבוע שעבר, אמרה שטרק כי הנהלת הנמל תמשיך לאכוף מינהל תקין בקרב העובדים, לרבות הקפדה על נוכחותם הפיזית בשטח הנמל. יחד עם זאת, פוטנציאל הגידול בפעילות הנמל מחייב לדבריה "שותפות הדוקה עם העובדים".