תעצרו את העולם, אני רוצה להישאר צעיר

מחר יוצא לחנויות ספרו של איל הנדל"ן אלי פפושדו, שבו הוא מספר איך לחיות נכון ולהיראות כמו גבעול רענן גם בגיל שבו אתם אמורים להיות בפנסיה * פפו, שעדיין מתעקש להצהיר שהוא שייך למעמד הפועלים, לא מסתיר את התלהבותו מהיאכטה החדשה, מהדוגמניות הצעירות וגם מכמה טיפות של נבט חיטה

"לעצור את הזמן", כך קרא אלי פפושדו, איל הנדל"ן ועכשיו גם איל הספנות, לספרו החדש, שיוצא מחר לחנויות. באופן לא מפתיע, הספר (הוצאת "מודן") מושקע ביותר. הצילומים יפים, הטקסט קריא, והמסר חד וברור - מי שרוצה להיראות ולהרגיש כמו פפו, מוזמן לעשות זאת בעזרת כמה עצות מהספר.

פפושדו, 69, יכול לשמש כאמצעי המחשה די משכנע לתיאוריות, שהוא שוטח בספר. הוא מרגיש מצוין, הוא בריא והוא נראה טוב מאוד. בעוד אנשים בגילו מתהדרים, לא פעם, בכרס ולא פוסחים על מחלות, לא עלינו, פפושדו מצולם בספר עם דוגמניות יפהפיות, שעוטפות אותו מכל עבר ולא פעם מונפות אל-על בכוח זרועותיו החסונות.

הספר מציע גם מתכונת לאכילה נכונה, עצות והכוונה לפעילות אירובית ושאר טיפים לחיים טובים וארוכים.

"אני יוצא בספר הזה נגד הרבה טעויות נפוצות", מפרט פפו את הבשורה. "נגד הקוסמטיקה, שהיא קשקוש - לא צריך קרמים, אפשר למרוח שמן נבט חיטה - נגד רופאי האנטי-אייג'ינג, שזה עוד קשקוש ונגד משרד-הבריאות, שכותב על כל דבר 'באישור משרד-הבריאות' - והציבור לא מבין, שזה רק אישור על כך שהמוצר אינו מזיק.

"מפריע לי, שלא מתחילים לחנך פה ילדים מגן חובה לתזונה נכונה ולא מנסים להרגיל אותם להימנע מג'אנק פוד. קשה לי להבין למה אין כאן שיעורים על בריאות בבתי-הספר, כמו גם על רפואה מונעת".

* כתבת בספר בגילוי לב על בעיה שהייתה לך באיבר המין.

"זה גם חלק מהשליחות שלי, מספיק לי שכמה גברים שסובלים מאותה הבעיה ומתביישים בה, יבינו שהפתרון הוא פשוט כל כך. היו לי כאבים באיבר המין והחלו לצמוח גידולים מוזרים. מסתבר שזו תופעה ידועה. הלכתי לפרופסור מני שאני מעריץ, והוא נתן לי ויטמין E. זה עזר תוך שבוע".

רבות סופר על הילד שעלה בחוסר-כל ממצרים בגיל 12, שירת שנים בצבא-הקבע והפך במו-ידיו ל"מלך אילת". בשנים שבהן העיר הדרומית בארץ הייתה עיר נופש אמיתית וכל הבוהמה הישראלית נהרה אליה, פילס פפושדו את דרכו כיזם נדל"ן.

כיום, הוא בעלים של שלושים בתי-מלון ברחבי העולם, חולש על עוד כמה מלונות המצויים בשלבי בנייה ועכשיו גם פתח מספנה בטורקיה והתחיל לבנות יאכטות. היאכטה הפרטית שלו נשקפת מחלון דירתו במרינה (יש לו בית מפואר גם בכפר שמריהו), חרטומה מכוון אל הים הפתוח, מוכנה לנגח את הגלים הסוערים.

אנחנו שותים תה צמחים בלי סוכר, אני אוכלת חביתה משלושה חלבונים - "הצהוב שמן מדי", אומר פפו - ובצידה מלפפונים ועגבניות חתוכים דק.

לציבור הישראלי, פפושדו ידוע בעיקר בשל ריבוי נשותיו. הוא היה נשוי ארבע פעמים. אשתו השניה, אביה, נרצחה, והוא הוסיף את שמה לשם המלון "סונסטה" בטאבה וקרא לו "אביה סונסטה". אשתו השלישית הייתה שמעונה שוורץ והרביעית אורלי באומן, שצעירה ממנו בשנים רבות. הוא ידוע באהבתו לדוגמניות יפות ובעיקר צעירות.

מאשתו הראשונה, דליה, יש לו שני בנים שעובדים איתו - יואב, 42, יו"ר החברות שלו, ואבנר, 38, שמנהל את עסקיו בחו"ל. יש לו ששה נכדים, את השמות והגילים של כולם הוא זוכר מבלי להתאמץ, והוא אב לאליענה בת 8, בתו מנישואיו לסיגל פפושדו.

עם כל האקסיות הוא בקשרים טובים, דליה מוגדרת על ידו כ"ראש המשפחה ועד היום על פיה ישק דבר". ועל המעורבות שתופסת בחייו סיגל פפושדו, מעורבות עליה הצהירה באחד העיתונים, מגיב פפו בצחוק מתגלגל: "סיגל באמת מתעניינת במה שקורה איתי" .

* אז מה קרה שהחלטת לכתוב ספר?

"אני באמת לא אדם של כתיבה. לא למדתי בחיים, בקושי סיימתי בית- ספר עממי. אני לא אקדמאי. אבל כבר 11 שנים אנשים שואלים אותי - איך זה שאתה נראה ככה? מה אתה עושה? והחלטתי שיש לי מה להגיד.

"תמיד כשקראתי ספרים על תזונה ועל אורח-חיים נכון, הייתי מתרגז. הכול שם מסובך, מלים ארוכות. אני זוכר ספר על אנטי אייג'ינג, שהיה מלא טבלאות. למי יש סבלנות לזה בכלל?".

* אז מדובר בשליחות?

"בהחלט. עברתי שינוי וחשוב לי לתת לאנשים הזדמנות לחיות טוב יותר. פעם, לא הייתי רזה וחטוב כמו שאני היום. אכלתי כל הזמן, כל מה שזז. חשבתי שאני נראה טוב, ואנשים תמיד אמרו לי, שאני נראה טוב. אולי התחנפו. הייתי מלך הארץ, כולם באו אלי למלון 'אביה סונסטה' באילת והחמיאו לי".

* אז מתי חל המהפך?

"זה קרה לפני 11 שנים. היו לי במלון חמישה מגרשי טניס ויום אחד אמרתי לעצמי - 'אידיוט. יש לך מגרשי טניס ואתה לא משחק?' ובאמת, התחלתי לשחק, וכמו כל דבר אצלי שאני עושה עד הסוף, נתפסתי למשחק ובמקביל התחלתי להתעניין בתזונה. עד אז, כפי שאני מתאר בספר, זללתי וסבאתי והתהוללתי כאילו אין מחר. בוקר אחד החלטתי, שהפה שלי הוא לא פח זבל, אז חתמתי על המון מגזינים אמריקניים והתחלתי לקרוא חומר".

* מה למשל?

"כמו מה הולך עם מה. נטלתי המון תוספי מזון, שזה, אגב,עניין מאד מיותר, ואז נפגשתי עם מקס שמעיה, מדריך כושר, שהפך לחבר ולגורו. הוא הקים ביחד איתי חדר-כושר בבית".

* מי מתאמן בו?

"רק אני. היום, אני כבר לא מתאמן כל יום, כי אני המון בנסיעות. אני בשלב שאני לא מוכרח להתאמן בכל יום. בכלל, אני לא פנאט וזה גם מה שאני אומר לכל מי שקורא את הספר: תתאמנו בחוכמה".

* אתה לא מוצא טעם לפגם בכך שאתה מצולם בספר עם דוגמניות צעירות, שאתה מרים במקום משקולות?

"ספר זה דבר שצריך להיות מעניין. זה לא ממש מעניין להצטלם כשאני מרים משקולות ברזל. אבל דוגמנית יפהפיות, משגעת, שמראה גם את הכוח שלי - זה אמנותי, זה אחר".

* האם זה קשור לעובדה, שאתה מתחבר רק לבחורות צעירות מאוד?

"התקשורת מדגישה את זה שאני מחובר לצעירות. בעיית פערי הגיל ביני לבין החברות שלי, זה הנושא הכי מרתק בעיניהם כשמדובר בי".

* עוד פעם התקשורת אשמה.

"את יודעת, רוב הגברים בעולם רצים אחרי בחורות צעירות. חלקם נשואים, חלקם פנויים, גרושים, אלמנים - כולם רוצים בחורה צעירה לידם. רוב השיחות של גברים נעות סביב בחורות צעירות. אני לא מתחמק ולא חייב לאף-אחד כלום, אלא רק מיישם בפועל מה שאחרים מפנטזים עליו. עוברת בחורה יפה, לא יסתכלו עליה? אז מה ההתחסדות הזאת? תאמיני לי, מי שהיה יכול, היה חי עם בחורה בת 28. ולא נשכח, שהיא גם צריכה להסכים לחיות איתי".

* נקודה מעניינת. למה לדעתך הן בוחרות לחיות איתך?

"נשים אוהבות גבר מצליח. זה יכול להיות פרופסור, טייס או אקדמאי מפורסם. נשים אוהבות עוצמה ורוצות להרגיש גאווה על הגבר שנמצא לידן.

עובדה שהצעירות שחיו איתי, לא הסתתרו, הכול היה בגלוי. אבל למה אנחנו מדברים רק על נשים?"

* בבקשה, תבחר נושא אחר לדבר עליו.

"בואי נדבר על זה שאני יזם. אני יוזם פרויקטים, ובחיים לא ידעתי לעשות כסף מכסף. אני לא סוחר במניות, לא קונה חברות. אני קונה בניין ג'יפה ברחוב ג'יפה ביפו ותוך כמה שנים זה הופך לרחוב הכי מבוקש.

"בלונדון קניתי מלון ב'קינגס קרוס'. זה היה רחוב סואן, לא נחשב. התקשר אלי חבר אנגלי, מאוד עשיר ואמר לי: 'פפו, יצאת מדעתך?' אמרתי לו שזה מה שאני רוצה. לא ישנתי שלושה שבועות מרוב דאגה אבל לא התחרטתי. בניתי מלון לתפארת, שהוא כיום אחד המלונות המבוקשים בעיר. אותו דבר קרה עם 'סונסטה'. הקמתי מלון במדבר וכולם צחקו עלי. כמו שאת רואה, אני בן אדם שעושה ופועל, אני ממעמד הפועלים".

* אפרופו פועלים, בחרת לערוך את מסיבת העיתונאים לספר ב"מול ים", המסעדה הכי יקרה בארץ. מה המסר הפועלי כאן?

"אין מסר. זו פשוט המסעדה הכי טובה בארץ וכשאני עושה מסיבת עיתונאים - היא תהיה במסעדה הכי טובה. זה הכול".

* תגיד, אתה לא מתעייף לפעמים? מתרוצץ בכל העולם, מבלה בלילות כמו נער צעיר?

"ממש לא. הרבה חברים שלי בפנסיה ואני אומר לך, שכל מה שעשיתי עד היום זה רק הפרומו של החיים שלי".