עתירה לבג"ץ: לבטל סעיפים בחוק ההסדרים על היטלי הפקת מים

זאת בטענה כי הסעיפים הללו מעלים את היטלי ההפקה של כפר-סבא בכ-2 מיליון שקל והם נחקקו בהליך שהיו בו פגמים חמורים

מפעל המים של כפר-סבא עתר לאחרונה לבג"ץ בבקשה לבטל סעיפים בחוק ההסדרים הדנים בהיטלי הפקת המים של מפעלי המים ברחבי המדינה. לטענתו, הסעיפים הללו מעלים את היטלי ההפקה של כפר-סבא בכ-2 מיליון שקל והם נחקקו בהליך שהיו בו פגמים חמורים.

רשויות מקומיות רבות בארץ מפיקות מים בהתאם לרישיון ההפקה והאספקה של מים, שמוציאה להם נציבות המים. נציבות המים מטילה היטלי הפקה שונים על האגודות המפיקות מים כדי לאזן מצד אחד את מחירי המים ברשויות השונות, ומצד שני כדי לצמצם את הפקת המים ולעודד הפקת מים ממקורות אלטרנטיבים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד רון ברקמן ונחום קובובסקי, נטען כי האוצר ונציבות המים העבירו רפורמה בחוק משק המים באמצעות חוק ההסדרים, כאשר בהליך החקיקה הם לא גילו לח"כים כי מפעל המים של כפר סבא העלה הסתייגויות בעניין, וכי לא כל העובדות הנוגעות לעניין נלקחו בחשבון בעת הכנת הרפורמה.

עוד נאמר כי נשללה מהעותרת זכות השימוע, וכי יוזמי הרפורמה לא הציגו בפני הכנסת את המשמעות האמיתית של החוק ואת הפגיעה הכלכלית האמיתית שתיגרם למפיקי המים. למעשה, נטען, המצג של האוצר ונציבות המים הטעה את הח"כים לחשוב כאילו הרפורמה איננה פוגעת בגורם כלשהו. הח"כים, נטען, לא ידעו על מה הם מצביעים ולא ניתנה להם האפשרות להבין את מהות החקיקה שאישרו.