5.5 שנות מאסר לנאשם בפרשת מהילת דלקים של האחים גבאי

שי קסוטו, נאשם מרכזי בפרשת מהילת דלקים, ישלם גם קנס של חצי מיליון שקל

שי קסוטו, נאשם מרכזי בפרשת מהילת דלקים, נדון היום (ג') בבית המשפט המחוזי בירושלים ל-5.5 שנות מאסר וקנס של חצי מיליון שקל. זאת, בעקבות הסכמה אליה הגיעו באי כוחו של קסוטו, עוה"ד מרינה גורדין וקרן חן סופר, עם ב"כ המדינה, עוה"ד שרון יונוביץ ואלון גילדין.

פסק הדין ניתן על-ידי הרכב השופטים משה רביד, אורית אפעל גבאי ואהרון פרקש, לאחר שהצדדים ניהלו הליך גישור בפני שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן.

על החברות שניהל קסוטו, זאפ אנרגיה וקורמה 2000, הוטלו 100 שקלים קנס, בשל העובדה כי הן התמוטטו מאז גילוי הפרשה ונמצאות כיום בכינוס נכסים.

בחודש שעבר נגזרו בפרשה במסגרת עסקות טיעון עונשי מאסר על אברהם גבאי ומשה גבאי, שהוגדרו כראשי ארגון הפשע שעסק במהילת דלקים ומכירתם לציבור הרחב, הפצת חשבוניות פיקטיביות והקמת מערך חברות קש בהיקף של מאות מיליוני שקלים. על אברהם גבאי נגזרו 7 שנות מאסר ו-2 מיליון שקל קנס; ועל משה גבאי נגזרו חמש שנות מאסר וחצי מיליון שקלים קנס.

בספטמבר 1995 הוגש כנגד 28 נאשמים, מהם 15 אנשים ו-13 חברות, כתב אישום שייחס להם הוצאות של חשבוניות פיקטיביות בסכום של 300 מיליון שקל ומהילת דלקים בסכום של 99 מיליון שקלים. כתב האישום ייחס לנאשמים חברות ופעילות בארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עבירות שונות על פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף ועוד.

השופטים ציינו כי קסוטו, שהתנצל על מעשיו, היה פעיל מרכזי בארגון הפשיעה, שבראשו עמד אברהם גבאי, והיה הנאשם השני ביחד עם משה גבאי במדרג הארגון.

יצויין כי מרבית המעורבים בפרשה הגיעו לעסקות טיעון, שברובן סוכם על עונשי מאסר של עד שנתיים וקנסות בהיקפים שונים. החברה הציבורית נורדון טכנולוגיות ואורי אטיאס ממשיכים בניהול המשפט בכתב האישום הפלילי שהוגש כנגדם. נאשם נוסף, שלמה קורן, נרצח במהלך התקופה.

כנגד מי שהיה המנהל בחברות הקש של הארגון, אבי לזרוביץ, לא התנהלו הליכים פליליים, לאחר שהוא הפליל בעדותו במשטרה את כל הנאשמים.