מנכ"ל דורות לשעבר: דינשטיין וישפה איימו עליי בניסיון לטרפד את מכירת השליטה בחברה

יהודה מימון טוען כי היה חשוף לאיומים על בסיס יומי מצד בעל השליטה בדורות וחתנו, בניסיונם לטרפד עסקאות עם נמרוד טבי ויוסף עוז

יהודה מימון, יזם נדל"ן ששימש בתפקיד מנכ"ל החברה הציבורית דורות נכסים והחזקות, טוען כי היה חשוף לאיומים על בסיס יומי מצידם של בעל השליטה בחברה ויו"ר הדירקטוריון, צבי דינשטיין, וחתנו לשעבר, גדעון ישפה, מנהל עסקים ראשי בחברה. זאת, בניסיונם לטרפד את העסקאות עם יזמי הנדל"ן, נמרוד טבי ויוסף עוז.

טבי ועוז הגישו תביעה בסך 13 מיליון שקל נגד דינשטיין וישפה בטענה לטרפוד הסכמים שנחתמו בין הצדדים, בסיומם עתידים היו טבי ועוז להפוך לבעלי השליטה בחברה. התובעים טענו כי הם מילאו את תנאי העסקה, אך דינשטיין - בסיועו של ישפה והנתבעים הנוספים - מימון והדירקטור מתתיהו כהן - פעלו כדי להכשיל את העסקה כדי להשיג לעצמם הטבות נוספות ממנה.

דינשטיין טען בכתב ההגנה, כי טבי ועוז מנסים להוציא במירמה מהחברה מיליוני דולרים באמצעות תביעה מופרכת. לטענתו, הם הפרו את ההסכמים עם החברה, וקשרו קשר עם מימון ובעלי מניות מיעוט לשם השתלטות על החברה על ידי דחיפתו לקיים את העסקה.

בכתב ההגנה שהגיש היום (ד') מימון, באמצעות משרד עוה"ד פישר בכר חן וול אוריון ושות', הוא מבקש לדחות את התביעה נגדו. לדבריו, האיומים של דינשטיין וישפה כלפיו וכלפי נושאי משרה נוספים בחברה, הובילו בשנה האחרונה לפיטוריו ולהתפטרותם של ארבעה דירקטורים, של יועציה המשפטיים של החברה (משרד גרוס, קלינהנדלר חודק, הלוי, גרינברג ושות') ושל מבקר הפנים של החברה.

לדברי מימון, הוא סבל מהתנכלויות חוזרות ונשנות מצד דינשטיין וישפה בשל סירובו העיקש לאפשר להם לשלוח את ידם לקופת המזומנים של החברה. מימון מציין כי לעיתים נכנע ללחצים שהופעלו עליו, מתוך מחשבה שבכך הוא יקדם את השלמת העסקה עם טבי ועוז.

לדבריו, דינשטיין חזר והדגיש כי הוא כבר איש קשיש וממילא "לא ניתן לעשות לו יותר כלום", וישפה הדגיש כי ממילא הוא "שרוף בשוק" בשל המוניטין הרע שיצא לו ולכן הוא אינו חושש מדבר.

לדברי מימון, דינשטיין וישפה פעלו כדי לטרפד את שתי העסקאות עם טבי ועוז מטעמים אינטרסנטים בלבד מבלי להתחשב בטובת החברה ובעלי מניותיה. לטענתו, החתימה על ההסכם עם טבי ועוז נדחתה בשל ניסיונותיו של דינשטיין לסחוט תמורה גבוהה יותר.

מימון טוען, כי מאז פיטוריו ממשיכים החברה ובעלי השליטה להפעיל עליו מסכת לחצים המתבטאת באי תשלום חוב בגין שכר, דמי ההודעה מראש ובונוס המגיע לו. לדבריו, דינשטיין וישפה ממשיכים לעשוק את כספי החברה לטובתם האישית. (ת.א. 2594/06).