עוד הצלחת ענק להיי-טק הישראלי: מלאנוקס הונפקה לפי חצי מיליארד ד'

אייל ולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, מחזיק מניות בשווי של כ-62 מיליון דולר " ולדמן בעבר: "חשוב לי שהחברה תהיה ישראלית"

"מתישהו החברה תהפוך לציבורית, אבל אנחנו מתכוונים להנפיק בזמן הנכון", אמר אייל ולדמן, מנכ"ל מלאנוקס ל"גלובס" כאשר החברה אותה הקים לפני שש שנים נבחרה לסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" בשנת 2005. שנה וחצי עברו מאז אותו ראיון, ו-ולדמן הנפיק את מלאנוקס בהצלחה גדולה.

אתמול בלילה השלימה החברה הנפקה ראשונה בנאסד"ק וגייסה 102 מיליון דולר לפי שווי של כ-510 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה נקבע על 17 דולר, דולר אחד מעל הרף העליון של הטווח, שעודכן כלפי מעלה יום לפני ההנפקה. מלאנוקס נחשבת לאחת מהנפקות ההיי-טק הישראליות הגדולות ביותר של השנים האחרונות.

החברה מפתחת שבבי אינפיניבנד (InfiniBand), המאפשרים להאיץ את קצב העברת המידע בין אשכולות של מחשבים ובין חלקי האחסון והשרתים. הכנסות מלאנוקס הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2006 ב-33 מיליון דולר ורווחיה עמדו על 3.4 מיליון דולר.

לאחר ההנפקה, מחזיק ולדמן בכ-12.6% מההון, אחזקה ששווה כ-62 מיליון דולר (למעלה מרבע מיליארד שקל). ולדמן (46), המכהן כמנכ"ל, נשיא ויו"ר החברה, הקים את מלאנוקס ביחד עם רוני אשורי, שי כהן ומיכאל כגן, ארבעתם יוצאי אינטל. ולדמן נמנה עם מייסדי גלילאו וכיהן בה כסגן נשיא להנדסה עד אשר נמכרה בתחילת 2001 למארוול האמריקנית. טרם גלילאו, עבד ולדמן בתפקידים שונים באינטל.

במסגרת ראיון שנתן ל"גלובס" בשנת 2002 ציין ולדמן כי "חשוב לי שהחברה תהיה ישראלית. אני בהחלט רואה את מלאנוקס כחברה ציונית, למרות הציניות שאמירה שכזו בטח תעורר". ולדמן הוסיף באותו ראיון כי "מלאנוקס נמצאת במקום שהיא נמצאת בגלל הצוות, המשקיעים והדירקטוריון" וציין כי "זו לא הצטנעות מזויפת להגיד שאי-אפשר לדבר על גורם אחד כמקור להצלחה אלא על מרכיבים".

בניגוד לולדמן, המניות של אשורי, המכהן כיום כסגן נשיא להנדסה, של כהן, סגן נשיא לאופרציה ושל כגן, סגן נשיא לארכיטקוטרה, מוחזקות בנאמנות על-ידי משרד עו"ד יגאל ארנון ושות', אך לא ניתן לדעת מה חלקם של כל אחד בנאמנות.