רדיו רמאללה עולה לאוויר: ישדר לשטחי ישראל והרשות הפלסטינית

היזם: איש העסקים הדרום-אפריקני איזי קירש " הבעלים: עלויות התפעול יגיעו בשנה הראשונה ל-2 מיליון דולר

תחנת רדיו חדשה החלה לפעול היום (ג') ותשדר באנגלית לשטחי ישראל והרשות הפלשתינית. התחנה, ששמה Ram, תפעל משטחי הרשות הפלשתינית ומירושלים בתדר 93.6 FM, לאחר שקיבלה את הרישיון מהרשות הפלשתינית. למעשה, התחנה אינה זקוקה לרישיון מהרשויות הישראליות.

היוזמה להקמת רדיוRam היא של איש העסקים מדרום אפריקה, איזי קירש. התחנה נמצאת בבעלות חברת האחזקות הפרטית הדרום-אפריקניתMiddle East Broadcasting Holdings (Pty) Ltd, שמוחזקת על ידי קבוצה בינלאומית שחבריה מעדיפים שלא להיחשף. על פי הערכות הבעלים, עלויות התפעול של התחנה יגיעו בשנה הראשונה ל-2 מיליון דולר וקירש התחייב לשלם 25% מסכום זה.

התחנה תשדר באנגלית, 24 שעות ביממה, למאזינים בישראל וברשות הפלסטינית. בעלי התחנה טוענים, כי כבר עתה הבטיחו חברות בינלאומיות כמו קוקה-קולה, ווסטרן יוניון ויוניליוור את תשדירי הפרסום שלהן בתחנה, החל מיומה הראשון.

בשלושת החודשים הקרובים תוצג התחנה החדשה לענף הרדיו המסחרי ויוצגו השדרנים שלה, הקו המוסיקלי הבינלאומי ומהדורות החדשות שישודרו בה. בחודשים הקרובים אמורות להצטרף ללוח השידורים תוכניות ראיונות עם אישים בולטים בחדשות ושיחות עם מאזינים. קירש מוסר, כי השידורים יתבססו במידה רבה על מאפייניה של תחנת הרדיו 702 Talk Radio מדרום אפריקה, תחנה שיצרה את השיח הציבורי באווירה הטעונה ששררה בדרום אפריקה בעשור שקדם לבחירות הדמוקרטיות שנערכו שם ב-1994.

השדרנים הבולטים בתחנה החדשה יהיו עיתונאים מדרום אפריקה, אוסטרליה ואירופה, ואיתם קבוצה של מגישים ישראלים ופלסטינים חדשים. שירות החדשות העצמאי של התחנה, Middle East Eyewitness News, ישדר מהדורות חדשות מדי שעה. מנהל החדשות הוא אנדרו בולטון, ועורך החדשות הוא מארק קלוסנר, עיתונאים מדרום אפריקה.

קירש מסר, כי "יש צורך בדיון ציבורי יומיומי על עניינים שמשפיעים הן על הפלסטינים והן על הישראלים. השידור באנגלית פונה למאזינים מרחבי העולם, שיקלטו את שידורי התחנה באמצעות לוויין ובאינטרנט. מחקר שוק מראה, כי לתחנת הרדיו כפולת הקהילות יש פוטנציאל להגיע לקהל יעד של 500 אלף דוברי אנגלית - בעזה, בשטחי הגדה, במזרח ובמערב ירושלים, בתל-אביב ובשפלת החוף". "