מכירת החיסול של אדמיינד; מוביקסל תרכוש את נכסיה תמורת 5.5 מ' ד' בלבד

אדמיינד תיוותר עם קופת מזומנים בשווי של כ-27.1 מיליון דולר, שיחולקו כדיבידנד לבעלי המניות, לכל המאוחר בתוך שנה מיום המכירה

עכשיו זה סופי. אדמיינד ומוביקסל נטוורקס, שתי החברות הישראליות הפועלות בתחום ה-MMS, מצאו את הדרך לפיה ימוזגו. אתמול (ד') בערב, כשעה לפני סגירת המסחר בבורסה הבריטית, הודיעה אדמיינד כי הגיעה עם מוביקסל להסכמה, לפיה תמכור לה את נכסיה תמורת 5.5 מיליון דולר ותיוותר חברה עצמאית. נכסיה הנמכרים של אדמיינד כוללים קניין רוחני, תוכנה וחוזים שיש לחברה עם לקוחות וספקים. אדמיינד, בדומה למוביקסל, מפתחת ומוכרת פתרונות תוכנה המאפשרים להעביר הודעות MMS, קובצי תמונות, אודיו, וידיאו ויישומי מולטימדיה אחרים, בין מכשירי סלולר מסוגים שונים. מלבד הנכסים השונים, גם חלק ניכר מעובדי אדמיינד יעבור למוביקסל.

מוביקסל בחרה, ככל הנראה, לרכוש רק את נכסיה של אדמיינד ולא את החברה כולה, כתוצאה מחקירת ה-FSA המתבצעת בימים אלו כנגד אדמיינד. ה-FSA הבריטי, נזכיר, הוא גוף הדומה באחריותו לרשות ניירות ערך האמריקנית או הישראלית. לפני 10 ימים הודיעה אדמיינד כי ה-FSA מנהל נגדה חקירה, הנוגעת להודעות והתרחשויות שקרו בה טרם פרסום אזהרת הרווח למחצית הראשונה של 2006.

מכל מקום, עם מכירת הנכסים למוביקסל תיוותר אדמיינד עם קופת-מזומנים בשווי של כ-27.1 מיליון דולר (21.6 מיליון דולר טרם קבלת התמורה ממוביקסל), שתהפוך לנכס העיקרי שלה. החברה צפויה להחליט בימים הקרובים למה ישמשו המזומנים, ובין השאר היא שוקלת לרכוש פעילויות שונות, להשקיע בחברות אחרות או לחלק את המזומנים כדיבידנד לבעלי מניותיה. אם בתוך שנה מיום השלמת מכירת הנכסים למוביקסל לא תמצא החברה יעד להשקעה, יחולקו המזומנים כדיבידנד לבעלי המניות.

אדמיינד, שהונפקה בפברואר 2005 ב-AIM לפי מחיר של 132 פני, נסחרת כעת לפי מחיר של 26 פני (תשואה שלילית של קרוב ל-80%). למעשה, שווי הנכסים הנמכרים של החברה שווה ערך לאחוזים בודדים משווי החברה בעת ההנפקה. שווייה הנוכחי של אדמיינד ב-AIM הוא כ-18 מיליון דולר. "