הון ושלטון, דור שני לשואה והטרדה מינית

אלה הנושאים שבהם יעסקו השנה בפסטיבל התיאטרונטו, שיתקיים בפסח בעכו העתיקה

פסטיבל התיאטרונטו ה-17 להצגות יחיד יתקיים השנה, לראשונה, בעכו העתיקה במתחם המשמש גם את מופעי פסטיבל עכו לתיאטרון אחר. הפסטיבל, שיועלה בתקציב של 900 אלף שקלים, ייפתח בהופעה של הזמר שלומי שבת ב-4 באפריל (חוה"מ פסח) בביה"ס לקציני ים בעכו.

הצגות התחרות נבחרו מתוך יותר מ-70 הצעות שהוגשו לוועדה האמנותית, בה היו חברים יעקב אגמון, יוזם ומנהל הפסטיבל, השחקן-במאי רועי הורוביץ והמחזאית-במאית רביד דברה. ההצגות יעסקו במגוון נושאים בהם הטרדה מינית, אובדן זהות, קשר בין הון ושלטון, טראומות הדור השני והשלישי לשואה ועוד.

ואלה ההצגות: "המורה למשחק" מאת עדי שגב, בביצוע יונתן צ'רצ'י ובבימויו של סיני פתר. "פשוטה" מאת מיקי פלג ובביצועה, בבימויו של נורמן עיסא. "שעתו האחרונה של קול" מאת יהושע סובול, בביצועו של נבו קמחי ובבימויה של איה קפלן. "בדידותי היקרה" מאת ובבימוי אלינור אגם בן דוד ובביצוע גבי עמרני. "האישה שיכולתי להיות", מאת ענבל לורי ובביצועה, ובבימוי שמוליק לוי. "קרוע" מאת רועי רשקס, אריה יאס (שביים) וחאלד אבו עלי (שמשחק). "איש הפלדה משכונת כצנלסון", עיבוד למחזה של משה פרסטר (שמשחק) ואודי בן סעדיה (שביים) לספרו של אמיר גוטפרוינד "שואה שלנו". "מישהו נפל", עיבוד למחזה של חגי ליניק לספר פרי עטו, בביצועו של אורי הוכמן ובבימויו של אילן תורן. "הילד" מאת ריימון קוש בביצוע רועי אסף ו"ככה זה קרה", עיבוד של יורם פאלק (שגם ביים) לרומן של נטליה גינזבורג בביצועה של נטשה וויטולביץ'-מנור.

בין המופעים האורחים - "שיעור מולדת" של המשורר יורם טהר לב שמעלה לראשונה ערב שכולו מונולוג סאטירי-קומי, המחזמר לשחקנית אחת TELL ME ON A SUNDAY מאת דון בלאק ואנדרו לויד וובר, בביצועה של אביטל לבני ובבימויו של סטיבן דקסטר, ובכורה למחזה "הרחוב שלנו" מאת גיא זו-ארץ ובבימויו, בביצוע 16 שחקני קבוצת התיאטרון שלו.

בסיום הפסטיבל יוענקו להצגות, לשחקנים וליוצרים המצטיינים שלושה פרסים בסך 10000 שקלים כל אחד.