הנקראות ביותר

העיתון "נובוסטי" יפצה את השבועון "אוגוניוק" בגין העתקת 19 כתבות

ביהמ"ש קיבל גם את התביעה האישית נגד עורך "נובוסטי", משום ש"היה עליו לבדוק את מקור הכתבות שהחליט לפרסם ואת הבעלות בזכויותיהן"

בית משפט השלום בהרצליה חייב את העיתון היומי ברוסית "נובוסטי נידיילי", שבבעלות איש העסקים אלי עזור, לשלם פיצוי בסך של יותר מ-315 אלף שקל לחברת Ova Press הרוסית, המו"לית של השבועון הפופולרי "אוגוניוק", וזאת בגין העתקת 19 כתבות מהשבועון.

באמצעות עוה"ד עדי זרנקין וטל שפרנט ממשרד בויאר-זרנקין-רויזן, טענה Ova שהכתבות המועתקות פורסמו בשנים 2003-2004 בלא קבלת רשות. נובוסטי, העורך ליאוניד בלוצרקובסקי והבעלים אלי עזור, לא הכחישו את פרסום הכתבות, אך טענו שהתובעת מנסה להתעשר על חשבונם, משום שזכויות היוצרים בכתבות שייכות לכותבים ולא למו"ל.

סגן הנשיא, השופט יצחק שנהב קיבל את התביעה נגד נובוסטי והעורך, ודחה אותה בכל הנוגע לעזור עצמו. שנהב קבע, ש-Ova הוכיחה ששילמה ליוצרים את שכרם, מה גם שלפי החוק היא נחשבת לבעלת הזכויות בהעסיקה אותם.

נקבע כי הנתבעים לא הוכיחו שקיבלו אישור לפרסום ואף לא קיומו של נוהג לפיו הם רשאים לפרסם בלא היתר מראש. "בעניין זה הסתפקו הנתבעים בעדות יחידה של בעל דין הנוגע בעניין, מר בליצרקובסקי, שהירבה מלל מתוחכם, שלא עורר אמון ומהימנותו בספק".

השופט הוסיף, ש"טענה זו מתחילתה היתה טענת סרק חסרת בסיס, שנועדה להצדיק הפרה בוטה וברורה של זכויות היוצרים של התובעת". התביעה האישית נגד העורך התקבלה, משום ש"היה עליו לבחון ולבדוק את מקור הכתבות שהחליט לפרסם ואת הבעלות בזכויותיהן".

לגבי חיובו האישי של אלי עזור, לעומת זאת, לא בוססה הטענה להוכחת אחריותו האישית לפרסום ולהפרת הזכויות. השופט פסק פיצוי של 15 אלף שקל לכל אחת מ-19 הכתבות המועתקות. (ת.א. 611/05).

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות