מבני תעשיה ועמי אבן ירכשו 220 דונם במושב צור נתן בתמורה ל-51 מיליון שקל

[לפורום הבורסה] יקימו עליה פרויקט למגורים ומסחר בהיקף של 500 מיליון שקל

חברת מבני תעשיה , שבשליטת אליעזר פישמן, והיזם עמי אבן (10%) חתמו על הסכם עם מושב צור נתן לרכישת 220 דונם, בתמורה כוללת של 51 מיליון שקל. 36 מיליון שקל הם דמי חכירה ו-15 מיליון שקל לפיתוח תשתיות.

סמנכ"ל הכספים של מבני תעשיה מסר כי על הקרקע, הנמצאת צפונית לכוכב יאיר בסמיכות למחלף אייל בכביש 6, צפויה החברה להקים פרויקט מגורים בהיקף של 740 יח"ד וכן שטחי מסחר, כאשר הבנייה בפועל צפויה להתחיל בעוד שנה חצי.

על-פי הסיכום בין השותפים, התחייבה מבני תעשיה לשלם לאבן, יזם הפרויקט, 10% מחלקה ברווח מהפרויקט לפני מס כדמי ייזום, בנוסף לחלקו של אבן באחזקות המיזם. עוד הוסכם כי מושב צור נתן, יזכה ל-7.5% מהתמורה העתידית בגין מכירת יח"ד הדיור והשכרת מבני המסחר.

לאחרונה העמיקה מבני תעשיה את אחיזתה בגרמניה. בשבוע שעבר, חתמה מבני תעשיה, הנסחרת בבורסה המקומית לפי שווי של 3.39 מיליארד שקל, על חוזה לרכישת נכס מסחרי ובניין משרדים במערב המדינה, תמורת 10 מיליון אירו. התשואה השנתית מהשכרתו תהיה 10%.

חודש לפני כן הודיעה מבני תעשיה על רכישת מתחם קולנוע, גם כן במערב גרמניה, בתמורה ל-12 מיליון אירו. ההכנסה התפעולית תזרימית צפויה להיות 1.1 מיליון אירו, כך שמדובר בתשואה שנתית נטו של 9.2%.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"; עמי אבן כיהן כמנכ"ל "גלובס"