טלפוניקה תרכוש 5.5% ממניות טלקום איטליה

יצרנית הצמיגים האיטלקית פירלי עומדת למכור בקרוב חלק זעיר מאחזקותיה בטלקום איטליה לחברת הטלקום הספרדית טלפוניקה. תהליך גיבוש ההסכם, שבמסגרתו תשלם טלפוניקה 1.3 מיליארד אירו (1.72 מיליארד דולר) עבור 5.5% מטלקום איטליה, עדיין רחוק מנקודת הסיום, אמרו מקורות מקורבים למו"מ. צוות ההנהלה ומועצת המנכלים של טלקום איטליה צריכים עדיין להשתכנע שצירוף טלפוניקה כמשקיע עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של טלקום איטליה. טלפוניקה, מצדה, דורשת ערבות לכך שפירלי, יצרנית צמיגים וחברת נדל"ן המחזיקה ב-18% מטלקום איטליה, לא תמכור את יתרת המניות שיישארו בבעלותה לאחת מיריבותיה של טלפוניקה. טלפוניקה מבקשת גם למנוע התנגדות פוליטית להשקעתה בטלקום איטליה.

למרות שהעסקה עם פירלי, בעלת המניות הגדולה ביותר בטלקום איטליה, תעניק לטלפוניקה את הזכות לכמה מושבים במועצת המנהלים של טלקום איטליה, תבהיר טלפוניקה לממשלה ברומא כי אין ברצונה להתערב בניהול טלקום איטליה, או להגדיל בעתיד את אחזקותיה בחברה האיטלקית, אמרו מקורות מקורבים למו"מ.

עם זאת, הוסיפו המקורות שפירלי, המנהלת מו"מ מקביל עם כמה רוכשים פוטנציאליים אחרים, שכנעה ככל הנראה את טלפוניקה לשלם עבור האחזקה מחיר גבוה ב-30% ממחיר השוק של המניה.

מחיר זה יהיה תואם לשווי המניה כפי שהוא מדווח בספרי פירלי: 3 אירו. טלפוניקה מאמינה שכדאי לה לשלם מחיר זה, אפילו כשמדובר ברכישת אחזקת מיעוט, לנוכח התועלת שיניבו לה מיזמים משותפים עם טלקום איטליה בתחום רכישת ציוד ותכנים, וכן בתחום המחקר והפיתוח, בייחוד באמריקה הלטינית וגרמניה.

בתמורה, מבקשת טלפוניקה מפירלי להבטיח לה כי לא תמכור בעתיד חלק מהמניות שנותרו בבעלותה לאחת מיריבותיה של טלפוניקה. טלפוניקה לא תתנגד למכירת מניות החברה האיטלקית למשקיעים פיננסיים, כגון חברות השקעות פרטיות.