מונה כונס נכסים קבוע למבנה מפעל אן.די.סי, לבקשת בנה"פ

לטענת הבנק, חובות קבוצת אן.די.סי כלפיו נאמדים בכ-11.7 מיליון דולר, ובהתאם לתנאי האג"ח, הוא רשאי למנות כונס נכסים לשם מימוש השעבוד

בית המשפט המחוזי בת"א נעתר לבקשת בנק הפועלים למנות את עו"ד עופר שפירא ככונס נכסים קבוע על בניין מפעל קבוצת אן.די.סי (בכינוס נכסים ובהסדר נושים), יצרני תכשיטים בירושלים ברחוב דרך בית לחם בתלפיות.

הבניין ששועבד בשעבוד קבוע לטובת הבנק. השופטת דניה קרת-מאיר קבעה כי סמכות הכונס היא לאכוף את האג"ח, אך מימוש הנכס ייעשה רק באישור בית המשפט ולאחר קבלת עמדת החברה.

הבנק טען כי יש לבטל את הסדר הנושים של אן.די.סי, במסגרתו התחייבה תכשיטי כפריס לשכור את הנכס ולשלם סכומים שונים לבנק ולנושים אחרים.

לדברי הבנק, כפריס לא שילמה את דמי השכירות ובכך הפרה את הסדר הנושים ואת חוזי השכירות.

לטענת הבנק, החובות של קבוצת אן.די.סי כלפיו נאמדים בכ-11.7 מיליון דולר, ובהתאם לתנאי האג"ח, הוא רשאי למנות כונס נכסים לשם מימוש השעבוד על הנכס.

תכשיטי כפריס טענה בתגובה כי השקיעה עשרות מיליוני דולרים בהסדר הנושים, שילמה עד כה לנושים כ-12.5 מיליון דולר וסכום דומה השקיעה בשיקום עסקי אן.די.סי. לדבריה, הבניין הוא נכס ייעודי מיוחד שנבנה לשמש מרכז מכירה של תכשיטים ויהלומים לתיירות נכנסת לישראל, אולמות תצוגה ומפעלי ייצור. כפריס טוענת כי היא רכשה מהנאמנים את תחולת הבניין תמורת 2 מיליון דולר, ומכירתו תוריד לטימיון את כל השקעותיה.

ואולם, השופטת קבעה כי תכשיטי כפריס לא עמדה בהתחייבויותיה לפי הסדר הנושים במשך מספר שנים. (פש"ר 291/93).