קד-קו: "מריו לזניק הסתיר רווחים של כ-15 מיליון אירו ממכירת מיזם נדל"ן משותף בספרד"

מבקשת למביהמ"ש מנות בורר בנוגע לעסקת הרכישה והמכירה של המתחם בספרד

חברת קד-קו בניין פיתוח וכבישים, העוסקת בתחום הבניין והתשתיות בארץ ובחו"ל, מאשימה את חברת מבני גאיה ייזום והשקעות ובעליה, מריו לזניק, בכך שהסתירו ממנה רווחים של מיליוני אירו במסגרת שותפות במיזם נדל"ני בספרד.

בבקשה שהגישה לבית המשפט למינוי בורר, מציינת קד-קו כי הצדדים הקימו חברה בשם גאיה קו אחזקות לצורך השותפות בפרויקט הנדל"ני, לפיו הצדדים ירכשו מתחם נדל"ן בספרד. לדבריה, בהסתמך על מצגי שווא של מבני גאיה ולזניק, לפיהם המיזם אינו רווחי, היא מכרה את כל אחזקותיה ב"גאיה קו" ללזניק במארס 2004.

קד-קו טוענת, כי לאחרונה נודע לה שמבני גאיה ולזניק רכשו בפברואר 2003 את מתחם הנדל"ן בספרד תמורת 15.5 מיליון אירו ללא ידיעתה, ומכרו אותו בדצמבר 2003 ברווח של כ-15 מיליון אירו, שהוסתר מממנה.

לטענת קד-קו, באמצעות עוה"ד איתן ארז ואתי פרנקו, רכישת המתחם ומכירתו נעשו ללא ידיעתה ותוך הפרת הסכמי הייזום, ובניגוד מוחלט להסכמה, לפיה אף שותף אינו רשאי לרכוש או למכור את המתחם מאחורי גבם של יתר השותפים.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי לזניק היה צד באופן אישי לכתבי הבנות שנחתמו בין הצדדים בנוגע למיזם, ולפיכך יש לצרפו באופן אישי להליך הבוררות. (בש"א 5425/07).