לינדנשטראוס ואנשיו ידונו היום בשאלה מי ייצג את המבקר בבג"ץ בנושא מלחמת לבנון השנייה

זאת לאחר שאתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהוא מסרב לייצג את המבקר בבג"ץ

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ואנשיו צפויים לדון היום (ג') בשאלה, מי עורך הדין שייצג את המבקר בבג"ץ בנושא מלחמת לבנון השנייה. זאת לאחר שאתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהוא מסרב לייצג את המבקר בבג"ץ. בתוך כך, ביקש לינדנשטראוס לדחות את הדיון בעתירה בבג"ץ על מנת לנסות למנות לו עו"ד שייצג את עמדותיו.

"הייתי מעדיף שהיועץ המשפטי יגן על עמדתו של המבקר ועל עמדתו של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה", אמר היום לינדנשטראוס בהתבטאות ראשונה בנושא. לדברי המבקר, רוב הסיכויים שההחלטה בנושא לא תיפול היום, אלא לפחות מחר. המבקר ואנשיו ישקלו מספר שמות אפשריים של עורכי דין המתמחים בבג"ץ.

ככל הידוע, עדיין לא הועלו שמות אפשריים שיקבלו על עצמם את משימת ייצוג המבקר, ואולם במשרד המבקר התבדחו היום שאולי לא ידוע כרגע מי ייצג את המבקר, אך שני שמות בטוח שלא ייצגו אותו: עו"ד אלי זוהר, המייצג את ראש הממשלה, אהוד אולמרט; ועו"ד רם כספי שייצג, בין היתר, את שמעון פרס בפרשת התרומות לפריימריז והוא תוקף את המבקר בכל עת. בעקבות כך, הבהירו היום במשרד המבקר כי יהיה צורך למצוא עו"ד שלא מצוי בניגוד עניינים מול המבקר, כלומר שאינו מייצג גורם כלשהו המצוי בבדיקת המבקר.