גידול של 380% ברווחי מנועי בית-שמש ברבעון האחרון; דיווחה על גידול בצבר ההזמנות

אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש: "תוצאות החברה מהוות פרי של בניית תשתית לקוחות אסטרטגיים ארוכי-טווח"

מנועי בית-שמש דיווחה על שנת שיא בתוצאותיה הכספיות: החברה סיימה את שנת 2006 עם גידול של 25% במכירות לסך של כ-199.3 מיליון שקל ועם עליה חדה של כ-271% ברווח הנקי לסך של כ-15.8 מיליון שקל לעומת שנת 2005. מנועי בית שמש עוסקת בייצור חלקי מנועי סילון ובשיפוצם, ובין לקוחותיה נמנים חילות אוויר שונים, כולל זה הישראלי.

הגידול במכירות בשנת 2006 לווה בהמשך הגדלת בסיס הלקוחות של החברה והקטנת משקלם של הלקוחות הגדולים בכלל המכירות. הגידול במכירות בשנת 2006 וברבעון הרביעי של השנה לוו בגידול בשיעורי הרווחיות - הן בשיעור הרווח הגולמי והן בשיעור הרווח התפעולי.

הרווח הנקי של החברה בשנת 2006 בסך של כ-15.8 מיליון שקל כולל הטבת מס בסך של כ-2.6 מיליון שקל, זאת לאחר שהחברה רשמה לראשונה בספריה מיסים נדחים.

ברבעון הרביעי של שנת 2006 רשמה החברה גידול של כ-20% במכירות לסך של כ-52.5 מיליון שקל וגידול של כ-380% ברווח הנקי לסך של כ-8.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש, אמר עם פרסום תוצאות החברה לשנת 2006 כי "הן מהוות פרי של בניית תשתית לקוחות אסטרטגיים ארוכי-טווח והסכמי מסגרת רב שנתיים. תשתית זו, לצד הרחבת מעגל הלקוחות יבטיחו את המשך צמיחתה של החברה בשנים הבאות".

על פי צבר ההזמנות הצפויות של החברה, בשנת 2007 צפויות מכירות של כ-51 מיליון דולר, עלייה של כ-15.9% לעומת אשתקד. צבר ההזמנות משנת 2008 ואילך יסתכם בכ-85 מיליון דולר, לפני ההכנסות הצפויות מהעסקה המשותפת עם MTU החל משנת 2011.

בהמשך להחלטת החברה על חלוקת דיבידנד במזומן בשיעור של לפחות 30% מרווחיה השוטפים, החליטה החברה על חלוקת דיבידנד נטו בסך של כ-4.5 מיליון שקל מתוך הרווחים שנוצרו בשנת 2006. בספטמבר האחרון כבר חילקה החברה כ-2.36 מיליון שקל על חשבון הרווחים מ-2005.