זעזועים בצמרת: שלמה נחמה פורש מתפקידו כיו"ר בנק הפועלים; דני דנקנר יחליפו בתפקיד

בשיחות פרטיות שנערכו הן עם שלמה נחמה והן עם שרי אריסון בתקופה האחרונה, הוכחש כי יש בכוונתו לעזוב ונאמר במפורש שהוא יישאר לחלק גדול מהתקופה לה התחייב * רני רהב: "כאשר הכחשנו את זה, ההכחשה הייתה נכונה ב-100%. זה השתנה אתמול בצהריים"

שלמה נחמה פורש מתפקידו כיו"ר בנק הפועלים. דני דנקנר יחליפו בתפקיד. יש לציין כי בשיחות פרטיות שנערכו הן עם שלמה נחמה והן עם שרי אריסון כולל בתקופה האחרונה, הוכחש כי יש בכוונתו לעזוב ונאמר במפורש שהוא יישאר לחלק גדול מהתקופה לה התחייב.

רני רהב, האחראי על יחסי הציבור של בנק הפועלים, אמר היום ל"גלובס" בהקשר זה: "כאשר הכחשנו את זה, ההכחשה הייתה נכונה ב-100%. זה השתנה אתמול בצהריים".

ב"גלובס" פורסם ב-15 בפברואר כי נחמה לא יסיים את תפקידו במועד סיום החוזה בשל מעורבותו בעסקיו הפרטיים, בין השאר עם סול זכאי, איל נדל"ן יהודי . בנוסף פורסם לפני כן כי הוא שוקל פעילות בתחום הנדל"ן עם יגאל אהובי.

שרי אריסון, יו"ר קבוצת אריסון, אמרה היום, כי כבעלת המניות המרכזית בבנק הפועלים הודיעה הבוקר למזכירות הבנק כי ישנה הבנה עקרונית בדבר פרישתו של מר נחמה מכהונתו כיו"ר דירקטוריון הבנק. המועד והתנאים יסוכמו תוך קיום ההתחייבויות כלפי שלמה נחמה.

אריסון אחזקות מתעתדת להמליץ למועצת המנהלים של הבנק למנות את דני דנקנר, יו"ר פועלים שוקי הון, יו"ר ישראכרט, יו"ר ועדת המאזן של הבנק ודירקטור בבנק מזה 10 שנים ליו"ר הדירקטוריון של הבנק.

כזכור, לפני כשנה, במארס 2006, מכר נחמה את אחזקותיו באריסון אחזקות לשרי אריסון תמורת 150 מיליון דולר ומאז חיפש השקעות בשוק.

כמו כן, בכוונת אריסון אחזקות להמליץ בפני דירקטוריון הבנק למנות את אירית איזקסון, דירקטורית בבנק הפועלים מזה 7 שנים, לסגנית יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים.

לאיזקסון (56) תואר ראשון בכלכלה ותואר מוסמך בחקר ביצועים מביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת תל-אביב.

בעבר מילאה במשך 17 שנים שורה של תפקידים בבנק לאומי לישראל בע"מ. בין השאר, כיהנה כמנהלת נכסים והתחייבויות במטבע הישראלי. בתפקידה האחרון בבנק לאומי לישראל בע"מ כיהנה כראש סקטור תעשיה בחטיבה העסקית.

שרי אריסון אמרה היום: "אני מודה לשלמה נחמה על תרומתו לשגשוגו ופיתוחו של בנק הפועלים הן בישראל והן בעולם, ביחד עם חברי הדירקטוריון, מנכ"ל הבנק וחברי הנהלת הבנק. שלמה יקר לליבי ואני מאחלת לו שיהיה לו טוב בכל מה שיעשה בהמשך דרכו. שלמה שימש כנציג עבורי והיה בחירה של אבי ז"ל, הלכנו יחד הרבה מאד שנים והשנים האלו הניבו פירות רבים הן לקבוצת אריסון והן לבנק הפועלים".

"אין לי ספק", אמרה אריסון, "כי הדירקטוריון והנהלת הבנק בראשותו של צבי זיו ימשיכו להוביל את הבנק להישגים נוספים".