החברה הבת של דלק אנרגיה בוייטנאם צפויה להשתתף בכ-24 מיליון דולר בתקציב הקידוחים השנתי

כך עולה מהצעת התקציב המסתכמת בכ-96 מיליון דולר שהגישה פרמייר, מפעילת הפרוייקט בוייטנאם * פרמייר מעריכה שניתן יהיה להפיק 80 מיליון חביות נפט החל מ-2010

דלק אנרגיה , שבשליטת דלק השקעות , דיווחה על תוצאות הקידוחים שבוצעו בשדות הנפט בוייטנאם, באמצעות מפעילת הפרוייקט, חברת פרמייר. מדובר על שדות הנפט Dua ו-Blackbird, שהתגלו מול חופי וייטנאם במהלך 2006. בעקבות הדיווח, הגישה פרמייר הצעה מעודכנת לתקציב 2007 - כ-96 מיליון דולר.

החברה דיווחה כי בוצעו בשדות שישה קידוחים למאגרי הנפט (שלושה לאורך ושלושה באלכסון) שלפיהם ניתן יהיה להפיק מהשדות כמות השווה לכ-80 מיליון חביות נפט. כמות הנפט המצויה בשדות הנפט ו-Blackbird, להערכת החברה, נעה בין 180 ל-620 מיליון חביות.

תחילת הפקת הנפט מהשדות מתוכננת ל-2010 ולצורך כך החלה פרמייר בביצוע עבודות טרופ פיתוח של שני שדות הנפט. כן החלה החברה ובהכנת סקר סייסמי תלת-מימדי מקיף החל מהחודש הבא שנועד לסייע בהקטנת אי הודאות לגבי כמות הנפט בשדה Blackbird. בשדה Dua בוצע סקר שכזה כבר ב-2005.

פרמייר הציעה תקציב מעודכן ל-2007 בעקבות הסקר, המסתכם בכ-96 מיליון דולר, מתוכו סכום ודאי של כ-55 מיליון דולר. אם יאושר התקציב, צפויה החברה הבת, דלק וייטנאם, לשאת בחלקה (25%) בתקציב - כ-24 מיליון דולר.

דלק אנרגיה ביקשה לציין כי בשלב זה מדובר בהערכות בלבד של כמויות הנפט . כן ציינה החברה כי חברת הנפט הלאומית של וייטנאם, פטרו-וייטנאם, מחזיקה באופציה לרכוש 15% מהזכויות הפרוייקט כנגד החזר ההוצאות. אם תממש את האופציה, חלקה של דלק אנרגיה עלול לקטון ל-21.25% מהזכויות בפרוייקט, כמו גם להשתתף עם ממשלת וייטנאם בתפוקה, בתמלוגים ובמיסים עליו.